Premiera: Alpha Bank va lansa „in perioada urmatoare” o aplicatie ce transforma telefonul mobil in POS. Pentru inceput, sub forma unui program pilot.

3 iulie 2020

Alpha PhonePOS oferă antreprenorilor şi liber profesioniştilor un plus de mobilitate in acceptare a plăţilor contactless. Aplicatia este compatibilă cu dispozitivele mobile Android şi răspunde tendinței în creştere de digitalizare.

Alpha PhonePOS va putea fi utilizată fără o investiție suplimentară în echipamente și consumabile. Cu ajutorul acestei aplicații dezvoltate în parteneriat cu Provision și susținută de VISA, antreprenorii şi liber profesioniştii vor avea posibilitatea de a accepta plăți cu cardurile de debit sau de credit contactless sau prin intermediul dispozitivelor dotate cu tehnologia NFC, precum telefoanele, ceasurile și brățările inteligente.

Soluţia Alpha PhonePOS va fi oficial accesibilă clienților în perioada următoare în cadrul unui program pilot.

„Tranzacțiile prin intermediul aplicației se vor face în deplină siguranță, în linie cu standardele din industrie pentru tranzacțiile contactless, similare unui terminal POS clasic și asigurând procesare rapidă și acces la istoricul plăților. Aceste funcționalități fac din aplicație un instrument de lucru eficient din punct de vedere costuri și permit utilizatorilor să economisească timp.”, potrivit comunicatului.

Lansarea noii soluții digitale pentru acceptarea plăților cu carduri contactless va reprezenta, cu siguranță, o revoluție în domeniu. Marcăm, astfel, o premieră pe piața bancară din România, aflată în plin proces de transformare digitală. Prin lansarea Alpha PhonePOS, Alpha Bank își va consolida oferta adresată antreprenorilor români, punând la dispoziția acestora una dintre cele mai avansate game de soluții de acceptare a plăților existente în acest moment în țară”, a declarat Cristian Dragoș, Vicepreședinte Executiv Aria Retail, Alpha Bank Romania.

Suntem încântați că, împreună cu Alpha Bank, pregătim lansarea unei soluții foarte simple, inovatoare și sigure de acceptare a plăților contactless de către orice comerciant din România care deține un telefon Android. Este un serviciu avantajos din punctul de vedere al costurilor și al flexibilității, care creează noi oportunități pentru o categorie largă de profesii liberale și în multe domenii, cum ar fi taximetrie, curierat sau comerțul cu amănuntul. Având în vedere dinamica pieței locale, apetitul crescut al românilor pentru tehnologie, în condițiile în care 9 din 10 plăți cu cardurile Visa în România sunt contactless și plățile mobile iau un avânt tot mai mare, suntem foarte încrezători că această soluție va fi de succes și va contribui la creșterea gradului de acceptare a plăților electronice în țara noastră„, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.  

Alpha Bank Romania continuă strategia de consolidare a poziției în domeniul acceptării plăților într-o perioadă în care cererea pentru soluții digitale a crescut, în linie cu tendința la nivel mondial. Seria de inovaţii a inclus lansări în premieră pe piață locală, precum: parteneriatul cu fintech-ul Symphopay pentru implementarea unei soluții de tip “POS sharing”, accesibilă la kiosk-urile din showroom-urile eMAG, parteneriatul cu UnionPay pentru acceptarea cardurilor la ATM-urile băncii, implementarea cu succes a noii soluții „Instant Money Back” pe platformele online eMag și Fashion Days, participarea în cadrul pilotului global VISA Installments, dar și certificarea noilor terminale POS – Verifone Engage, în parteneriat cu Printec România, în paralel cu extinderea tehnologiei de tip self-service banking prin activarea opțiunii de depunere numerar la noile ATM-uri ale băncii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?