Precizari CFR Calatori legate de schimbarea procesatorului pentru tranzactiile de comert electronic

28 august 2015

In urma cu trei zile, Garanti Bank anunta ca a semnat un parteneriat cu CFR Calatori pentru procesarea tranzactiilor de plati prin card pentru achizitionarea online a biletelor de tren. In stirea pe care NOCASH a publicat-o, se amintea de faptul ca schimbarea procesatorului a venit fara explicatii din partea CFR Calatori, mai ales ca parteneriatul cu Raiffeisen Bank (vechiul procesator/partener) a durat sase ani. In urma unor precizari venite pe adresa redactiei, astazi va putem oferi aceste explicatii.

Pe scurt, in iulie a.c., a expirat contractul dintre CFR Calatori si Raiffeisen Bank. Prin urmare, compania de stat a trebuit sa organizeze o licitatie la care s-au prezentat cinci banci. Pentru CFR Calatori era esentiala asigurarea continuitatii serviciului intrucat „platforma de vanzare online este una dintre prioritatile companiei”. Finalmente castigator a fost desemnat institutia cu cea mai buna oferta „tehnico-economica”.

Va prezentam in continuare textul integral primit din partea Serviciului Comunicare si Relatii cu Presa al CFR Calatori.

Catre:  Publicatia Nocash.info.ro
Domnului Sergiu CONE

PRECIZARE
Bucuresti, 27 august 2015

Ca urmare a publicarii articolului in Nocash.info.ro, in data de 26 august 2015, privind comunicatul de presa ce are ca subiect parteneriatul dintre CFR Calatori si Garanti Bank, facem precizarea ca acesta este un acord-cadru adjudecat in conditiile prevederilor O.U.G. 34/2006.

Acordul-cadru a fost incheiat in urma unei proceduri de achiziţie publica conform O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, publicata pe SEAP, la care au participat 5 banci. in urma evaluarii ofertelor, Garanti Bank a fost declarata castigatoare, criteriul de adjudecare fiind oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic. Anuntul de atribuire a fost publicat pe site-ul www.e-licitatie.ro, cu toate informatiile publice aferente.

Incheierea noului acord-cadru a fost generata de expirarea celui anterior si de necesitatea asigurarii continuitatii serviciului de efectuare a tranzacţiilor bancare de tip e-commerce la cumpararea biletelor de tren online, platforma de vanzare online fiind una dintre prioritatile companiei.

CFR Calatori a avut in derulare in perioada anterioara un acord-cadru cu Raiffeisen Bank, pe baza caruia au fost incheiate contracte subsecvente care s-au finalizat in iulie 2015. Mentionam ca relatia de colaborare dintre CFR Calatori si Raiffeisen Bank a fost si este foarte buna si nu au existat probleme privind calitatea serviciului de asigurare a efectuarii tranzacţiilor bancare de tip e-commerce la cumpararea biletelor de tren online.

CFR Calatori este deschisa colaborarii cu cat mai multe banci pentru o buna desfasurare a activitatii in cadrul companiei, selectia acestora realizandu-se prin proceduri transparente in conformitate cu legislatia in vigoare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?