[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Posesorii de carduri beneficiaza de un nou serviciu oferit de Transfond

24 iunie 2010

24 iunie 2010 – Dupa 9 luni de la demararea proiectului pilot, TransFonD, impreuna cu Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO), anunta lansarea Liniei de Urgenţă pentru Carduri – LUC, serviciu ce funcţionează ca un punct de contact pentru blocarea cardurilor pierdute sau furate, emise în România. Anual, in Romania sunt declarate pierdute sau furate in jur de 300.000 de carduri.

Serviciul LUC se bazează pe folosirea de către posesorii de carduri a unui singur număr sugestiv şi foarte uşor de reţinut: 021.CARDURI (021.2273874), care redirecţionează apelul automat, sau prin operator uman, la banca sau instituţia financiară non-bancară emitentă – vezi schema fluxului in LUC. 

021.CARDURI este numărul de telefon ce poate fi apelat din ţară sau din străinatate, de pe linii telefonice fixe sau mobile, 24 ore din 24, 7 zile din 7.

Sistemul oferit de TransFonD foloseste o tehnologie performantă, care asigură preluarea apelului în maximum 30 de secunde, aspect extrem de important în cazul pierderii sau furtului cardului. Practic, in primele noua luni ale pilotului, serviciul a inregistrat o rată de preluare a apelurilor în mai puţin de 20 secunde de 89,1% si o disponibilitate a sistemului de 99.97%. In prezent, LUC permite preluarea simultana a 90 de apeluri, call center-ul Transfond urmand a fi extins pe masura ce piata o va cere.

Media lunara a apelurilor la serviciul LUC a fost de peste 600 apeluri inca din ultimul trimestru al anului trecut si s-a mentinut la acest nivel si in lunile urmatoare. Oficialii se asteapta ca acest numar sa fie tot mai utilizat pe masura ce serviciul va incepe sa fie promovat iar bancile incep sa faca pasi concreti in acest sens. BCR, de exemplu, incepand cu noiembrie 2009, a trecut 021 CARDURI – ca linie de urgenta – pe toate cardurile nou emise incepand cu acea data.

Structura apelurilor LUC  pe durata primelor celor 9 luni ale pilotului releva faptul ca aproape 80% dintre apeluri au fost redirectionate direct catre bancile participante iar putin peste 20% au fost rutate catre operatori umani. Din aceste apeluri preluate de catre operatorii umani, 65% nu au mai fost redirectionate pentru ca apelantii nu erau posesori de carduri la niciuna dintre cele cinci banci participante la pilot.

« Operaționalizarea din luna septembrie 2009 a Liniei de Urgență pentru Carduri – LUC a însemnat pentru TransFonD o diversificare a serviciilor oferite, însă, mai mult decât atât, oferirea posibilității soluționării unei situații de urgență pentru posesorii de carduri emise în România. Pentru început, serviciul oferit acoperă numai blocarea de carduri în urma pierderii sau furtului acestora, urmând ca, treptat, serviciul să se extindă cu o serie de alte funcţionalităţi. Concret, ne propunem ca în viitor, prin această linie, populaţia să raporteze o serie de incidente, astfel încât LUC să devină un important instrument de combatere a fraudei şi de semnalare a problemelor cauzate de o eventuală funcţionare necorespunzătoare a sistemului de carduri » – a declarat Razvan Faer, Sef Departament Strategie si Marketing Transfond.

De acum, pentru utilizatorii de carduri ce apartin emitentilor inrolati in serviciu, exista avantajul major dat de faptul ca exista un singur numar de telefon, pentru toti emitentii, care va permite blocarea imediata a sumelor din contul de card, evitandu-se astfel eventualele fraude. In plus, 021 CARDURI este un numar cu tarif normal.

“LUC reprezinta unul dintre primele proiecte APERO destinat pietei cardurilor din Romania. Este un concept ce se adreseaza in principal clientilor, simplificand accesarea bancilor emitente in situatia pierderii sau furtului cardurilor. In acelasi timp reprezinta un exercitiu de colaborare intre banci, intr-o zona necompetitiva, aceea a tratarii clientilor aflati in situatii critice prin pierderea instrumentelor de plata, in tara sau strainatate. In acest fel, printr-o interventie rapida, putem limita pierderile pentru clienti sau pentru banci datorate unei eventuale utilizari frauduloase a cardurilor” – a declarat Adrian Apolzan, presedinte APERO. 

Serviciul este disponibil pentru toti emitentii de carduri din Romania chiar daca nu sunt membrii APERO. În prezent, serviciul este utilizat de cinci banci care detin peste 60% din piata cardurilor bancare: BCR, BRD, Banca Transilvania, Bancpost si CEC Bank. Obiectivul declarat atat al APERO cat si al Transfond este ca in urmatorii doi ani, serviciul sa acopere 90% din piata cardurilor.

Pentru implementarea LUC, APERO impreuna cu Transfond, au primit premiul « Partenerul Anului » acordat, in cadrul Galei NOCASH din acest an, de un juriu format din peste 30 de persoane reprezentative pentru industria cardurilor.

Despre Transfond

TRANSFOND este responsabil pentru procesarea plăţilor interbancare din România. Domeniul principal de activitate îl constituie furnizarea de servicii de compensare şi decontare a plăţilor fără numerar în monedă naţională, pentru instituţiile de credit, Banca Naţională a României, Trezoreria Statului şi alte instituţii financiare (Bursa de Valori Bucureşti, CreditCoop Casa Centrală). Începând cu luna iulie 2009, TRANSFOND a devenit furnizor autorizat şi acreditat de servicii de arhivare electronică, în conformitate cu prevederile legii 135/2007.

Despre APERO

Infiintata in ianuarie 2008, Asociatia de Plati Electronice din Romania este o entitate juridica independenta, neguvernamentala, apolitica si non-profit care sustine principiul protectiei si stabilitatii industriei platilor electronice ca mijloc de sprijinire a dezvoltarii economice a Romaniei. APERO are ca obiective promovarea platile electronice – inclusiv prin propuneri de initiativa legislativa – si cresterea increderii publicului in utilizarea instrumentelor/modalitatilor de plata fara numerar (carduri, direct debit, etc.) si a instrumentelor de plata cu acces la distanta (Internet banking, home banking si mobile banking). In prezent, APERO numara 28 de membri (care si-au propus sa lanseze o serie de proiecte cu impact national): emitenti bancari si nebancari, scheme internationale de plata, procesatori de card, furnizori de infrastructura si tehnologie, companii de IT si outsourcing.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?