Portofoliul de carduri de credit al Credit Europe Bank a crescut cu 50% in 2016

16 martie 2017

Credit Europe Bank a avut performanțe financiare considerate „solide” de catre banca, profitul său brut atingând un nivel apreciat ca „satisfăcător” de 8 milioane de Euro, cu o rată de solvabilitate de peste 18%. Banca spune ca principalul motor de crestere a fost cardul de credit.

“Pe segmentul retail, sub brandul CardAvantaj, cardurile de credit au continuat să fie principalul motor de creștere. Numărul acestora a crescut cu 50%, iar cifra totală de afaceri în această zonă a crescut cu 15% comparativ cu 2015”, a declarat Yakup Cil, CEO al Credit Europe Bank Romania.

„Am vândut 50.000 de carduri de credit anul trecut, în creştere cu 50% faţă de 2015. Nu­mărul total de car­duri din portofoliul nos­tru a ajuns astfel la 330.000. O creştere anua­lă a numărului de car­duri de 50.000 este sem­nificativă pentru o ban­că de dimensiunea noas­tră şi este totodată sem­nificativă în raport cu piaţa de carduri de cre­dit din România“, a ex­plicat Yakup Cil.

În România sunt peste 2,8 milioane de car­duri, însă această cifră include şi car­du­rile de credit emise de IFN-uri. Yakup Cil spune că banca pe care o con­duce are o cotă de 17% din piaţa cardurilor de cre­dit emise de bănci şi se situează pe locul doi, după Raiffeisen.

În privința cardurilor, ținta pentru 2017 este la fel de ambițioasă, banca dorindu-și o creștere a vânzărilor cu 20% și o cifră de afaceri cu peste 15% mai mare față de anul trecut. Pentru atingerea acestui scop, la sfârșitul lui 2016, banca a lansat un nou produs, denumit “Ferrari Card”. Prin introducerea acestui card, Credit Europe Bank acoperă acum întregul segment de carduri (CardAvantaj, Optimo Card, Ferrari Card).

„Obiectivul nostru este să ne menţinem aceas­tă poziţie în piaţă. În 2017 ne-am propus să vindem 60.000 de car­duri de credit. Este loc de creştere în piaţă, ce­rere există, iar prin­ci­palii stimuli ai creşterii sunt majorarea veniturilor populaţiei, dinamica bună a economiei şi creşterea gradului de urbanizare“.

În 2016, depozitele totale ale clienților au crescut cu 18%, apropiindu-se de nivelul de 700 milioane de Euro și asigurând, de asemenea, o bază bine diversificată.

“Privind în perspectivă, suntem încrezători în capacitatea noastră de a ne continua creșterea profitabilă atât în 2017, cât și dincolo de acest an. Principalele noastre preocupări vor fi și în 2017 creșterea segmentului de carduri, precum și activitățile de creditare a firmelor mari și a IMM-urilor”, a completat Yakup Cil.

Oficialul Credit Europe Bank a mai precizat ca, exceptand cardurile, banca are o atitudine de expectativă pe segmentul creditării de retail, aşteptând să vadă cum arată deciziile instanţelor judecătoreşti în cazul legii dării în plată,

„Cu excepţia car­du­rilor de credit, pe ni­şa de retail suntem în expec­tativă. Nu vin­dem credite ipotecare, de­oarece aşteptăm se ve­dem cum se aşează lu­crurile din punct de vedere legislativ“, a spus Yakup Cil.

In 2016, Credit Europe Bank (Romania) S.A. a împlinit 23 de ani de existență pe piața locală. Membră a grupului financiar olandez Credit Europe Bank NV, banca este activă din 1993, când funcționa sub denumirea Banca de Credit Comercial si Industrial, devenind ulterior Finansbank (2000), și mai apoi, în 2007, în urma unui proces de rebranding, primind numele Credit Europe Bank Romania. In prezent, banca detine o retea teritoriala de 59 de sucursale.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?