Portofele asa zis „antifrauda” obtin finantari de zeci de mii de dolari pe platforme de crowdfunding

27 ianuarie 2017

Intr-un context in care bancile si producatorii de telefoane lanseaza pe diverse piete solutii de mobile wallet, un român a reușit totusi să strângă 22.000 de dolari pe Kickstarter în cadrul unei campanii de crowdfunding pentru un portofel asa zis inteligent, dotat cu dispozitiv de urmărire împotriva hoților.

Viorel Cretu, caci despre el este vorba, a convins 187 de persoane sa-i finanțeze proiectul iar dupa terminarea campaniei pe platforma kickstarter o serie de alti investitori i-au triplat suma obtinuta initial. „Campania ne-a validat ideea, faptul că am reușit să strângem fondurile necesare pentru producție a fost un succes, iar apoi am atras și alți investitori, care ne-au oferit 60.000 de dolari”, a precizat Viorel pentru start-up.ro.


Wallor a apărut în peisaj în februarie anul trecut. “Mi s-a furat portofelul. Eram în Spania, rezident, iar recuperarea actelor de identitate a fost un adevărat coșmar cauzat de birocrația sistemului, cât și de factori aleatorii, precum indolența persoanelor de la consulat”, povestește Viorel pentru start-up.ro. Astfel i-a venit ideea de a face un portofel care să te anunțe când pleacă de lângă tine.

Portofelul Wallor are două componente – Wallor Cash Holder și Wallor Card Holder, module conectate intre ele, si este prevazut cu un sistem de GPS, care te anunță dacă portofelul ți-a fost furat.

Cum te protejeaza portofelul de frauda

Asta nu este clar. Iata ce scriu autorii articolului: „Cu ajutorul tehnologiei RFID, Wallor e înconjurat practic de o cușcă virtuală prin care cardurile sunt protejate de hackeri care pot extrage date de pe ele sau de scannere mobile. De asemenea, cu ajutorul senzorilor GPS, ești avertizat atunci când portofelul se mișcă din buzunarul sau geanta ta, în caz că a fost furat sau a căzut. În plus, Wallor va crea și un sistem prin care vei putea să vezi unde e portofelul tău în timp real, din orice colț al planetei.”

Mai multe detalii ofera videoclipul de mai jos.

Potrivit lui Viorel Crețu, producția de masă va începe la jumătatea lunii februarie, după care în martie va mai urma o campanie de Kickstarter, pentru finanțarea acestor eforturi, iar livrările produselor inițiale vor fi făcute în aprilie. Până la finalul lui 2017, Crețu speră la 40.000 de clienți. Costul unui produs este de 99 dolari.

Concurență există. “Pe partea tehnologică avem trei concurenți – Walli, Woolet și Ekster. Pe partea de lux e Bellroy, concurentul cel mai activ și mai cunoscut pe piață. Ceilalți trei competitori au început tot pe Kickstarter și toți au dat greș, de la linia de producție, până la suportul de după campanie”, explică Viorel Crețu. El spune că a pornit campania de la eșecuri, nefiind dispus să își asume acest lucru după începerea ei. Așa că a făcut parteneriate logistice înainte de crowdfunding, a angajat o echipă de customer service și a întărit echipa.

In prezent, exista deja trei birouri principale, în Spania, Statele Unite și Shanghai, si se negociază deschiderea unui birou de logistică în Arabia Saudită. Echipa e formată din opt persoane, iar tinta pentru Wallor este realizarea de parteneriate cu minimum 500 de retaileri din toată lumea, precum și crearea unui sistem de afiliere format din 1.000 de persoane până la sfârșitul anului.

Ca majoritatea produselor de larg consum, Wallor va fi fabricat în China. Viorel Crețu s-a documentat și a vizitat numeroase fabrici, astfel că produsul va fi realizat în trei fabrici diferite. “Partea tehnologică va fi fabricată în Shenzen, partea de conectare la Guangzhou, iar asamblarea în Shanghai, la o fabrică ce lucrează în colaborare cu Prada”, povestește Crețu.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?