[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platile prin telefoane inteligente desemnate Premiera Anului in 2012 de industria NOCASH

27 martie 2013

Plata rovinietei prin SMS si plata facturii prin telefonul mobil au primit premiul pentru Premiera Anului la categoria solutii de plata nebancare si respectiv bancare. Evaluarea a fost facuta de un juriu format din reprezentantii a 34 de institutii: emitenti, scheme de plata, procesatori, furnizori de infrastructura, integratori de e-commerce, autoritati de reglementare si supraveghere.

Plata rovinietei prin SMS este posibila incepand din 5 decembrie 2012, in urma unui parteneriat dintre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in parteneriat cu Orange Romania. Aceasta este disponibila pentru cea mai mica durata de valabilitate corespunzatoare fiecarei categorii de vehicule de la A la F.


Astfel, solicitarea unei roviniete se face printr-un sms la 7500, care contine numarul de inmatriculare si litera corespunzatoare categoriei rovinietei pentru tipul de vehicul, valabilitatea fiind de 7 zile pentru A si B, si o zi pentru C, D, E si F.

„Tin sa le multumesc partenerilor de la CNADNR impreuna cu STS, precum si colegilor mei din Orange pentru efortul sustinut si pentru implicarea in acest proiect care a fost lansat in mai putin de o luna de la primele discutii. Serviciul a fost bine primit de clientii nostri, care au gasit in plata rovinietei prin SMS un serviciu util si usor de utilizat.” a declarat Gabriela Voinea (foto), Senior Partnership Manager in cadrul Orange Romania.

Lansata in februarie 2012, aplicatia “Fast Pay” a celor de la ING Bank, este primul serviciu din Romania care permite plata facturilor de utilitati folosindu-se scanarea codului de bare a facturii prin camera foto a telefonului mobil (care trebuie sa aiba functia de autofocus).

In urma scanarii codului de bare de pe factura, datele de plata vor fi incarcate automat, fara a mai fi necesara realizarea altor actiuni suplimentare, clientul urmand doar sa confirme informatia si sa utilizeze digipass-ul, folosind codul de utilizator si parola deja inregistrate pentru ING Home’Bank.

Aplicatia poate fi descarcata gratuit de pe App Store si Android Market, si poate fi utilizata de clientii care au deja serviciul ING Home’Bank.

„Ideea de la care a pornit Fast Pay a fost de a oferi clientului o metoda rapida, sigura si simpla de a efectua plata facturilor la utilitati”, a declarat Cristian Lia (foto), Manager Cards Administration ING Romania, la festivitatea de decernare a premiilor NOCASH. „Si pentru ca suntem in plin avant tehnologic iar telefoanele mobile sunt mai folosite ca oricand, pasul de a porta acest serviciu pe mobil (n.r. pe cele 2 sisteme iOS si Android) a venit ca o consecinta logica. Astfel am demonstrat inca o data ca modelul de client oriented este unul dintre standardele importante ale ING Romania”, a mai adaugat sursa citata.

In cursul anului 2012, piata platilor prin SMS a depasit cu mult pragul de 1 milion de tranzactii. Doar doi operatori, Piconet si Netopia au inregistrat, cumulat, peste 1,3 milioane de tranzactii. La Piconet s-au realizat 800.000 de tranzactii pentru plata parcarilor prin SMS in vreme ce la Netopia-mobilpay s-au procesat 500.000 de tranzactii de plati prin SMS – de la achitionarea de abonamente si pana la pizza – valoarea unei tranzactii ajungand chiar si pana echivalentul a  20 Euro.

Ajunsa la a XII-a editie, GALA NOCASH este cel mai important eveniment anual din industria platilor fara numerar. In cadrul Galei se decerneaza premiile de excelenta si se recunoaste performanta obtinuta pe baza datelor statistice furnizate de emitenti si a voturilor rerezentantilor industriei (in cazul categoriilor Premiera Anului, Pionierat, Partenerul Anului si Cea mai buna promovare). La eveniment au participat peste 100 de persoane, reprezentand BNR, MCSI, emitentii de carduri, MasterCard si Visa, procesatorii de card si integratorii de comert electronic, furnizori de infrastructura, firme de outsourcing si companiile de telefonie mobila.

Update

Premierele in materie de solutii de plata prin telefonul mobil continua si in 2013. Astazi, MasterCard si Netopia au anuntat ca posesorii de carduri MasterCard vor putea efectua plăţi mobile pe smartphone-uri cu ajutorul unei aplicaţii gratuite, care necesită definirea unui cod PIN pentru mobil, şi vor putea plăti facturile, produsele şi serviciile achiziţionate de la comercianţi. Pentru început, aplicaţia va permite plata facturilor emise de Orange România şi reîncărcarea cartelelor preplătite ale operatorilor principali de telefonie mobilă.

Aplicaţia poate fi descărcată gratuit în Google Play şi App Store. După descărcarea aplicaţiei, utilizatorii trebuie să se înregistreze cu date personale precum nume, prenume, adresă de e-mail şi număr de telefon. Accesul în aplicaţie este securizat printr-un cod mobile PIN format din şase cifre, definit iniţial de utilizator şi solicitat de fiecare dată când acesta deschide aplicaţia. Clienţii pot face plăţi cu orice card MasterCard, iar înregistrarea cardurilor este necesară o singură dată.

Pentru detalii urmariti video: http://www.youtube.com/watch?v=FWXAamXEXbk&width=500&height=350

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?