[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platformele de tip marketplace vor ajunge la 40% din retailul online in cinci ani

13 aprilie 2016

Platformele globale online de tip marketplace, aşa cum sunt Amazon, eBay şi Alibaba, vor ajunge să deţină o pondere de 40% din re­tailul online în cinci ani, conform unui stu­diu realizat de Ecom­merce Foun­da­tion şi Universi­ta­tea Nyenrode din Olan­da, la care au par­ti­cipat 243 de re­tai­leri şi 43 de consul­tanţi specializaţi în aceas­tă industrie din întreaga lume.

„Platformele de tip marketplace pot sti­mula semnificativ vân­zările lo­cale sau inter­na­ţionale ale retailerilor şi ale bran­durilor pen­tru că îi ajută să ajungă la un număr mai mare de clienţi“, a declarat Jorij Abraham, director de cercetare al Ecommerce Foundation.

Evoluţia pieţei româneşti de co­merţ electronic şi oportunităţile create de platformele de tip market­place repre­zintă temele conferinţei orga­ni­zate astăzi de eMag – cel mai mare ma­ga­zin on­line local, şi ZF. La eve­niment va fi prezent şi Aarif Nakho­oda, vice­pre­şe­dint­ele gru­pului Naspers – ac­ţio­narul majo­ri­tar al eMag, care a fost an­terior vice­pre­şedinte şi în cadrul com­paniei ame­ri­cane Amazon.

Pe piaţa locală cel mai mare marketplace este cel deţinut de eMAG, maga­zin online care atrage zil­nic peste o ju­mătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web.

In Europa există peste 220 de platforme marketplace, dintre care 39 doar în Germania, 24 în Franţa şi 14 în Italia, conform unei cercetări realizate în anul 2015 de Asociaţia federală pentru comerţ din Germania. Cele 220 de platforme marketplace sunt furnizate de un număr de 50 de companii, conform sursei citate.

La nivel mondial, compania chineză Alibaba şi compania ame­ricană Amazon operează cele mai mari plat­forme online de tip marketplace din lume, conform unui clasament care ţine cont de numărul de utilizatori care au făcut achi­ziţii de pe cele două platforme în anul 2014.

Alibaba a fost cea mai populară plat­for­mă din 2014 cu peste 330 de milioane de cli­enţi care au făcut o achiziţie de pe una din­tre cele două marketplace-uri pe care le deţine: Tmall (dedicată doar brandurilor, unde acce­sul este permis doar pe bază de invita­ţie) sau Tao­bao (un marketplace consumer to consumer). Locul doi este ocupat de Amazon, cea mai mare platformă marketplace din SUA, cu un număr de peste 270 de milioane de clienţi. Locurile următoare sunt ocupate de marketplace-urile eBay, Groupon, Etsy şi Zalando.

Sursa: zf.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?