Platformele globale online de tip marketplace, aşa cum sunt Amazon, eBay şi Alibaba, vor ajunge să deţină o pondere de 40% din retailul online în cinci ani, conform unui studiu realizat de Ecommerce Foundation şi Universitatea Nyenrode din Olanda, la care au participat 243 de retaileri şi 43 de consultanţi specializaţi în această industrie din întreaga lume.
„Platformele de tip marketplace pot stimula semnificativ vânzările locale sau internaţionale ale retailerilor şi ale brandurilor pentru că îi ajută să ajungă la un număr mai mare de clienţi“, a declarat Jorij Abraham, director de cercetare al Ecommerce Foundation.
Evoluţia pieţei româneşti de comerţ electronic şi oportunităţile create de platformele de tip marketplace reprezintă temele conferinţei organizate astăzi de eMag – cel mai mare magazin online local, şi ZF. La eveniment va fi prezent şi Aarif Nakhooda, vicepreşedintele grupului Naspers – acţionarul majoritar al eMag, care a fost anterior vicepreşedinte şi în cadrul companiei americane Amazon.
Pe piaţa locală cel mai mare marketplace este cel deţinut de eMAG, magazin online care atrage zilnic peste o jumătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web.
In Europa există peste 220 de platforme marketplace, dintre care 39 doar în Germania, 24 în Franţa şi 14 în Italia, conform unei cercetări realizate în anul 2015 de Asociaţia federală pentru comerţ din Germania. Cele 220 de platforme marketplace sunt furnizate de un număr de 50 de companii, conform sursei citate.
La nivel mondial, compania chineză Alibaba şi compania americană Amazon operează cele mai mari platforme online de tip marketplace din lume, conform unui clasament care ţine cont de numărul de utilizatori care au făcut achiziţii de pe cele două platforme în anul 2014.
Alibaba a fost cea mai populară platformă din 2014 cu peste 330 de milioane de clienţi care au făcut o achiziţie de pe una dintre cele două marketplace-uri pe care le deţine: Tmall (dedicată doar brandurilor, unde accesul este permis doar pe bază de invitaţie) sau Taobao (un marketplace consumer to consumer). Locul doi este ocupat de Amazon, cea mai mare platformă marketplace din SUA, cu un număr de peste 270 de milioane de clienţi. Locurile următoare sunt ocupate de marketplace-urile eBay, Groupon, Etsy şi Zalando.
Sursa: zf.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: