[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platformă internațională de comert B2B pentru piața industrială a atras aproximativ 3000 de afaceri românești, in 6 luni de la momentul lansarii în România

19 aprilie 2022

Comerțul electronic B2B în Europa a crescut cu 7% pe an între 2013 și 2020. merXu oferă o platformă cuprinzătoare pentru tranzacționarea online B2B la nivel național și internațional.

merXu, platforma de tranzacționare B2B online pentru companii din Europa Centrală și de Est, care sprijină o gamă largă de companii – din domeniile electrotehnică și iluminat, scule, construcții, industrie și construcții mașini, printre altele, anunță că aproximativ 3000 de afaceri românești  s-au înregistrat pe platformă. Cele trei  categorii „best seller” sunt: produse electrice/electrotehnice (35% din tranzacții), scule electrice (25% din tranzacții) și HoReCa (20-25% din tranzacții).

De la lansarea în luna noiembrie și până acum, au fost aproximativ 1850 de tranzacții efectuate, dintre care 1480 doar în perioada ianuarie-martie 2022. Valoarea comenzilor fluctuează de la lună la lună, iar media în primele trei luni a fost de 862 euro.

În ceea ce privește cea mai mare comandă dată de un cumpărător român de pe platformă, aceasta a fost o achiziție de panouri și componente sisteme fotovoltaice, de 11.980 euro, iar cea mai mare vânzare efectuată de un business românesc a fost de aproximativ 7.000 euro.

„În prezent, sunt 2.990 afaceri românești înregistrate pe merXu, din care 135 sunt vânzători. Echipa locală, formată din 19 angajați, a reușit în ultimele trei luni să crească interesul companiilor locale și să prezinte beneficiile unei astfel de platforme, lucru care se vede și în evoluția vânzărilor. Suntem optimiști că numărul tranzacțiilor va crește, mai ales prin prisma investițiilor în sisteme energetice verzi, sustenabile,” a declarat Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria.

Conform statisticilor platformei, majoritatea tranzacțiilor se realizează între vanzatori polonezi și cumparatori români, fapt care se datorează și prezenței pe merXu.com a peste 1.700 de vânzători din Polonia.

Cele mai căutate produse sunt panourile și componentele de sisteme fotovoltaice, după care sculele electrice profesionale. „Ambele categorii de produse au o expunere limitată în online, cu puține magazine, iar majoritatea vânzărilor în aceste categorii încă se fac în offline, ceea ce ne oferă un avantaj major”, adaugă Attila Okányi.

___________

merXu este o piață B2B pan-europeană care deservește întreprinderi mici și mijlocii, interesată de a cumpăra bunuri online. Platforma merXu permite producătorilor, comercianților cu ridicata, contractanților și comercianților cu amănuntul să cumpere și să vândă produse industriale precum echipamente de birou, produse de iluminat, utilaje, substanțe chimice și scule.

Înființată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak și Sebastian Pietrowski, foștii CEO, COO și Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internațională B2B pentru piața industrială care în prezent își desfășoară activitatea în Cehia, Estonia, Germania, Lituania, Polonia, România Slovacia și Ungaria.

Cu peste șase milioane de produse la vânzare, platforma merXu deservește peste 35.000 de companii în Europa.

Pentru operațiunile din România și Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro. Compania deservește mii de entități mici și mijlocii, creând un mediu de afaceri sigur care conectează cumpărători și vânzători verificați pentru a achiziționa bunuri online.

Platforma merXu este integral tradusă și în limba română, iar utilizatorii pot descoperi aproximativ 6 milioane de produse din categoriile HoReCa, respectiv industria alimentară, materiale și echipamente de construcții, scule electrice și de mână, instalații și componente electrice/electrotehnice, echipamente de protecție instalații sanitare, de încălzire și climatizare, produse chimice și din oțel ,utilaje și echipamente pentru agricultură.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?