[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platforma Ghiseul.ro – valoarea platilor din primul semestru a depasit cu 80% nivelul inregistrat in tot anul 2020. Este insa nevoie de investitii. „Cat de curand ne vom lovi de atingerea limitelor sale tehnologice,” spune guvernul.

Premium
30 iunie 2021

De la inceputul acestui an si pana astazi, prin platforma ghiseul.ro s-au efectuat 1,58 mil. de tranzactii de plata, in valoare de 725 mil. lei. Valoare este deja cu peste 80% mai mare fata de cat s-a colectat online prin platforma, in tot anul 2020.

De asemenea, numarul utilizatorilor activi continua sa creasca intr-un ritm sustinut. Daca anul 2020 incepea cu 500.000 de utilizatori activi inregistrati pe platforma ghiseul.ro, la finele lui august 2020. se depasea pragul de 700.000 pentru ca in aprilie a.c., Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei sa anunte ca a fost depasit milionul de utilizatori. Astazi, pe ghiseul.ro sunt 1.053.200 de utilizatori activi (la momentul publicarii acestei stiri).

La obtinerea acestor rezultate a contribuit decisiv Guvernul Romaniei, care a lansat in premiera o campanie nationala pentru promovarea online a taxelor si impozitelor prin ghiseul.ro

Statul, in premiera, a inteles si a inceput sa promoveze si sa adopte aceste instrumente de plata electronice. In primul rand, a avut loc prima campanie a statului pentru promovarea ghiseului.ro. Singura platforma si cel mai de success proiect public-privat prin care se pot plati taxe online. Speram ca nu va fi ultima initiativa a statului,” a declarat Catalin Cretu – general manager Visa pentru Romania, Croatia, Slovenia si Malta, in cadrul unei dezbateri organizate de wall-street.ro

Oficialul Visa spune ca in 2020 s-a inregistrat o crestere de 55% a volumelor de plati iar aceste cresteri foarte mari in gradul de utilizare al platformei continua si in acest an, „pentru ca avem deja aceasta masa critica„. Cretu apreciaza insa ca inca „mai este de lucru„.

ANAF trebuie sa se asigure ca sumele care apar in ghiseul.ro – ca taxe si impozite de plata –  sunt intr-adevar cele corecte, care apar si in Spatiul Privat Virtual (SPV),” explica Catalin Cretu.

Pentru ca platforma ghiseul.ro „este critica pentru interactiunea intre contribuabil si stat”, in acest context al cresterilor foarte mari din ultima vreme, reprezentantul Visa spune ca „este evident ca este nevoie de investitii pentru ca de aici incolo se vor vehiculat cifre, valori mult mai mari.”

Anul trecut au fost aduse 60 de noi tipuri de taxe si impozite care astfel au inceput sa poata fi achitate online pe ghiseul.ro iar acest lucru se vede deja in cresterea volumelor de plati.

„In momentul acesta discutam acest necesar de hardware si software. Cel putin din punct de vedere al APERO dar si al ADR exista angajamentul pentru a sustine acest lucru,” a mai adaugat Catalin Cretu.

Si Guvernul Romaniei recunoaste ca este nevoie de un „up-grade” al platformei, tocmai pentur ca ghiseul.ro a devenit un canal important de colectare a taxelor si impozitelor.

Iulian Popescu – consilier al primului ministru pe probleme de digitalizare si administratie publica: „Ghiseul.ro este o platforma foarte importanta, care trebuie promovata si mai mult, dar intr-adevar cat de curand ne vom lovi de atingerea limitelor sale tehnologice. Este o platforma dezvoltata in urma cu 10 ani, proiectata in urma cu 13 ani, care nu a fost gandit la o asemenea scalare. Cumva va trebui deja initiate discutii pentru a innoi acest proiect.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?