Platforma George are un milion de clienti activi, la doi ani de la momentul lansarii

27 octombrie 2020

Initial, managementul BCR se astepta ca dupa doi ani, numarul utilizatorilor platformei George sa ajunga la 700.000 de clienti activi insa pandemia a accelerat adoptia. Urmatorul milion de clienti va fi atins in urmatorii doi ani cred reprezentantii bancii iar in cinci ani, toti clientii bancii vor fi utilizatori ai platformei George.

Cu ocazia aniversarii a doi ani de George, BCR a organizat astazi o noua editie a George TechXPert HUB, intalnire online cu media de specialitate, la care au participat Marian Ignat – Director Executiv Distributie Retail BCR, Cristian Mustata – Director Executiv Adjunct, Distributie Retail BCR si Petrut Lixandru – Sef departament, Canale Digitale de Distributie.


In continuare va prezentam cateva dintre rezultatele si intentiile de dezvoltare pentru platforma George.

30% din creditele de consum acordate de BCR se realizează acum prin George. BCR a deschis 125.000 de conturi George in acest an, 95% din conturile de economii sunt deschise direct prin George, o creștere de 70% față de anul trecut. Numărul de conturi în valută s-a triplat.

Tranzacțiile în George s-au dublat față de anul trecut în primele trei trimestre. Noua din 10 clienți folosesc varianta de mobil a George. „Aceste cifre ne arată ca suntem pe drumul cel bun. Acum doi ani, speram să avem 700 de mii de clienți pentru anul 2020. Am crescut mai repede.”

De la lansare până acum, banca a lansat peste 200 funcționalități în George, din care 100 numai în acest an. În luna mai, BCR a lansat un nou canal de comunicare cu clientii – „push notifications”. În prezent peste 600 de mii de clienți au ales sa primească informări prin acest nou canal. De asemenea, banca a lansat programul George Moneyback – program de loializare, iar peste 200.000 de utilizatori au activat ofertele în doar doua luni de operare.

În luna august, am adaugat George in Huawei App Gallery, iar în octombrie am lansat în pilot experiența George pentru persoane juridice.

În viitor, plățile biometrice vor deveni foarte populare, precum recunoașterea facială. Autentificarea biometrică în George este folosită în proporție de 65% pe versiunea de iOS a George. Varianta biometrică cu amprenta este foarte utilizată, mai ales că acum purtăm măști. În cazul George pentru Android, logarea prin mijloace biometrice are o pondere de peste 40%.

Legat de PSD 2, „am fost primii care am lansat API de PSD2 în producție. Ne pregătim sa lansăm accesul clienților noștri pentru alte bănci, suntem in faza pilot pentru agregarea conturilor.”

„Vedem viitorul bankingului în zona de consiliere financiară – produse bancare, asigurări, sfaturi, investiții etc. Ne îndreptăm spre zona de consiliere în unitate și în platforma digitală – ne îndreptăm spre această viziune. Pentru moment, avem un asistent financiar care este reactiv. Viziunea este ca el să ofere sfaturi pentru decizii financiare. Independența financiară nu depinde de venituri, ci de cum îți gestionezi banii.”

Odată cu izbucnirea pandemiei banca a înregistrat o scădere masivă a traficului în sucursale si ATM-uri în martie, dar au crescut foarte mult solicitările în call center. „Am achiziționat 46 multifuncționale cash in – cash out și mai instalăm 30 până la sfârșitul anului.”

S-a constatat o creștere a utilizării cardului la POS, numarul de tranzactii crescand de la 72% la începutul anului, la 79% la sfârșitul lui septembrie, restul reprezantand utilizarea cardului la ATM.

„Am observat la începutul pandemiei o scădere bruscă a plății pentru transportul public, de la un milion de plăți pe lună la 200 de mii în aprilie si acum avem o revenire la peste un milion. Am implementat plata cu cardul direct în mijloacele de transport în 15 orașe, iar în București am instalat sistemul la toate cele 800 de porți de metrou și pe 600 de mașini ale STB.”

Vom reveni cu si mai multe detalii …

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?