[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platforma George NU a functionat vineri, de la pranz si pana seara

15 august 2020

Vineri-14 august, in jurul orei 16.30, BCR anunta pe pagina sa de facebook ca „aplicația George este indisponibilă din motive tehnice. Lucrăm la remediere și revenim cu update când George va fi din nou online”.

Banca mai preciza ca, până atunci, „toate cardurile BCR/George funcționează normal pentru plăți la comercianți și operațiuni la orice aparat ATM/ MFM BCR sau alte bănci”.


Primul up-date venea doua ore mai tarziu:

„Serviciul nostru de internet banking a înregistrat întreruperi în această după-amiază. Tehnicienii noștri au intervenit să stabilizeze versiunea web: https://george.bcr.ro, care funcționează, deși poate înregistra fluctuații. Din păcate, aplicația de mobil nu funcționează încă.”

BCR confirma remedierea situatiei printr-un mesaj postat pana la incheierea zilei de vineri: „George este din nou online, atât în aplicație, cât și în varianta web. Ne pare rău pentru situația de astăzi și ne asumăm eroarea.”

Cu toate acestea, clientii au intampinat probleme si sambata, cand au continuat sa primeasca mesaje de eroare. Banca a incercat insa sa-i linisteasca spunandu-le ca ar trebui sa fie in regula: „posibil mai sunt latente, din cauza incarcarii, multe accesari dupa reluare”.

Asa cum era de asteptat, clientii au reactionat iar dialogul acestora cu banca pe pagina de facebook este cel putin interesant.

Daniel Tila: George, nu are teste de integrare, medii de test, si un pipeline? Arhitectul vostru de soluții ar trebui sa aibă o soluție tehnica pentru evitarea problemelor acestea.

BCR: Da. Asa functioneaza. De data asta nu a fost o problema de patch sau dezvoltare. Altfel, are sens perfect ce spuneti.

Stoian Alexandru: Cineva a făcut deploy in productie la ceva ce nu trebuia?

Raspuns BCR: Nu. Am verificat. Nu a fost un caz “Dorel”

Dan Stoica: „Recomand ING. La ei nu sunt „dificultăți tehnice” in zilele de salariu in care majoritatea isi platesc facturile online.”

Raspunsul BCR: „Salut! Astfel de probleme din pacate se intampla in industria noastra, fie ca esti banca portocalie, fie albastra. Va intelegem supararea si suntem aici sa va ajutam sau consiliem in situatia data.”

Balaban Alexandru: „Nu va functionează de la prânz (n.r. vineri – 14 august). Cum se face ca aplicatia are crash-uri destul de dese si sunteti o companie mare iar ceva aparut de cativa ani Volt/Revolut/Curve permit atat de simplu si rapid niste transferuri indiferent de banca si cu niste probleme tehnice maxim odata la 3-4 luni?”

Raspuns BCR: „Salut, Alex! George a venit cu platforma de fintech peste platforma clasica de banking, iar toate adaptarile si upgrade-urile pe care le-am facut s-au intamplat intr-un interval relativ scurt. Iar de aici discutia despre fintechs vs banks poate merge in mai multe directii, de la reglementari de industrie bancara, pana la siguranta conturilor. Speta tehnica de astazi a venit neprogramata si, de altfel, se inscrie in frecvența despre care povestești si tu mai sus. Restul lucrarilor programate au loc noaptea, in general pentru upgrade-uri de care clienții nostri beneficiaza in mod direct (Instant Paymanents, Moneyback, Top up).

Noi suntem happy pentru cum a crescut George, de la un tool de internet banking, la o platforma de digital banking. Stim ca nu suntem perfecti si lucram constant la imbunatatirea si dezvoltarea lui George. Acest challenge nu este doar unul intern, feedback-ul vostru ne motiveaza suplimentar sa va oferim un produs performant. Iti multumim că ne ești alaturi!

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?