Platforma George a ajuns la 900.000 de utilizatori, in creștere cu 70% fata de S1 2019

31 iulie 2020

Rezultatele financiare ale BCR din Semestrul I 2020 releva o accelerare a procesului de tranformare digitala si de adoptie a serviciile digitale de catre clienti. Astfel, banca anunta ca înregistat o creștere de peste 150% la accesarea de produse bancare în mediul digital, „cel mai mare apetit fiind pentru contul George 100% online, care a ajuns la o pondere de 52% din totalul conturilor curente deschise în 2020”.

Platforma George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019, in vreme ce numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% an pe an în S1 2020.


Mai mult, 93% din totalul conturilor de economii deschise în S1 2020 au fost prin George iar 14.000 de credite au fost acordate 100% digital, reprezentand 28% din numărul total de credite de nevoi personale.


Performanța financiară a BCR în Semestrul 1 2020

BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 9,3% până la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, de la 822,0 milioane de lei (173,3 milioane de euro) în S1 2019, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 7,0% până la 1.187,8 milioane de lei (246,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.110,2 milioane de lei (234,1 milioane de euro) în S1 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3% până la 316,2 milioane de lei (65,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 368,9 milioane de lei (77,8 milioane de euro) în S1 2019, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,3% până la 142,9 milioane de lei (29,7 milioane de euro) în S1 2020, de la 162,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) în S1 2019, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai reduse.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,5% în iunie 2020, ușor mai ridicată față de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluție reflectă efectul unui eveniment singular constand intr-o expunere de valoare mare a unui client corporate, devenita neperformanta, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante și pe fondul continuării recuperărilor. În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a rămas relativ stabil la 117,4% în iunie 2020.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?