[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Platforma de marketing afiliat in ecommerce 2Performant, a intermediat vanzari de 73 mil. euro in 2021, +44% fata de 2020. Cu toate acestea, compania a incheiat anul cu o pierdere de 700.000 lei.

15 februarie 2022

În 2021, ecosistemul 2Performant – magazinele online și afiliații care fac business prin intermediul acestei platforme – au generat peste 1% din valoarea totală a pieței de ecommerce din România.

Potrivit CEO-ului companiei, Dorin Boerescu, acesta este „un prag important care confirmă forța ecosistemului pe care l-am dezvoltat și eficiența dovedită a marketingului afiliat în ecommerce„.

Concret, afiliații din 2Performant au realizat vânzări de peste 73 milioane de euro pentru magazinele online din platforma, într-o piață de ecommerce estimată la 6,5 miliarde de euro în 2021.

În același timp, creșterea de 27% a 2Performant față de 2020 se situează mult peste creșterea pieței de ecommerce, estimată la 15% pentru 2021 față de anul anterior.

Indicatori de business

În 2021, 3.440 de afiliați au realizat prin 2Performant 1,39 milioane de vânzări pentru 716 magazine online din 26 de categorii diferite. Valoarea acestor vânzări este de 73 milioane de euro, cu 44% mai mult decât în 2020.

Pentru aceste rezultate, afiliații au obținut comisioane în valoare de 4,65 milioane de euro, cu 37% mai mult decât în anul precedent.

Cele 69 de milioane de clickuri generate de afiliații 2Performant în 2021, adică o medie lunară de peste 5,7 milioane de clickuri, confirmă 2Performant drept „cea mai importantă sursă locală de trafic pentru ecommerce-ul românesc”, potrivit companiei.

De asemenea, indicele de vânzări (valoarea vânzărilor obținute de un magazin online la fiecare euro investit în afiliere) de 15,7 de euro, împreună cu rata de conversie medie pe întreaga rețea de 2% și cu valoarea medie a coșului de cumpărături de 52,6 euro „arată eficiența afilierii în general și a 2Performant în mod particular pentru magazinele online”, precizeaza compania.

Rezultate financiare 2021

Am încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 25,7 milioane de lei, cu 27% mai mult decât în 2020 și peste prognoza noastră. Am obținut acest rezultat în contextul în care anul trecut ne-am concentrat exclusiv pe produsul de marketing afiliat, în detrimentul produsului de influencer marketing.

Rezultatele din semestrul al doilea, care este în mod tradițional o perioadă excepțională pentru comerțul online datorită Black Friday și a campaniilor de Crăciun, ne-au permis să ne atingem obiectivele financiare pe 2021, așa cum am prevăzut în prognoza noastră financiară. Astfel, cifra de afaceri în semestrul al doilea a fost de aproape 15 milioane de lei, cu 36% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2020, și am înregistrat un profit de 457 mii de lei în această perioadă.

Revenind la rezultatele per total an, veniturile operaționale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care le plătim către afiliați, înregistrează o creștere de 26 de procente față de 2020, ajungând la 6,8 milioane de lei. De asemenea, veniturile prepaid au crescut cu 51%, iar cele postpaid cu 13%.

Sursa: 2Performant
Sursa: 2Performant
Sursa: 2Performant

Perspective pentru 2022

Compania spune ca anul acesta va accelera extinderea în piața europeană de afiliere, ca urmare a parteneriatului incheiat anul trecut cu o rețea de afiliere internațională care a permise lansarea a 47 branduri europene sau globale în platforma 2Performant.

La început de 2022 ne aflăm într-o poziție extrem de bună: cu o strategie clară de creștere și de extindere pe piețe noi, cu o echipă solidă, un mod de operare excelent și capitalul necesar pentru a apăsa pedala de accelerație,” spune Dorin Boerescu.

„Cea mai importantă miză în business-ul nostru în 2022 este să ne creștem prezența în mai multe piețe din Europa. Modul în care ne extindem nu este unul tradițional și nici geografic. Ne extindem prin tehnologie, mai exact prin parteneriate cu rețele de afiliere internaționale, care se concretizează în integrări tehnice prin care aducem în platforma noastră brand-uri mari din ecommerce-ul european și global. În același timp, derulăm acțiuni pentru atragerea de afiliați din piețe externe, în baza diferențiatorilor pe care îi avem în piața globală de afiliere,” a explicat CEO-ul companiei.

Acesta a mai precizat: „anul acesta vom reîncepe achiziționarea de utilizatori noi din piața din România – jucători importanți din ecommerce, dar și afiliați, de asemenea vom vedea rezultatele în business ale noului mod de atribuire a conversiilor, Big Bear, și vom dezvolta noi proiecte de creștere”.

Mai multe detalii aici

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?