[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Plata facturilor de utilitati a devenit cea mai frecventa operatiune bancara

20 decembrie 2011

20 decembrie, 2011 – Generarea de venituri, in conditii de criza, obliga institutiile financiar bancare la o schimbare din mers a modelului de business, cel putin pe segmentul retail. Pentru bancile din Romania atragerea de depozite si acordarea de credite nu mai reprezinta principala operatiune in relatia cu clientela. Cele mai frecvente operatiuni al clientilor nu sunt nici macar schimburile valutare ci plata facturilor catre diversi furnizori de utilitati. Si ca shimbarea sa fie totala, multe dintre aceste operatiuni de plati facturi sunt efectuate de banca in numele clientilor, fara ca acestia sa se mai deplaseze la sediul vreunei sucursale.

Cunoscut ca debit direct, serviciul asigura plata automata a facturilor emise de furnizorii de utilitati, din domenii precum telefonie si Internet, furnizarea de gaze naturale, apa, energie electrica, asigurari, leasing etc., prin debitarea la scadenta a contului curent cu suma facturata. Pentru a beneficia de acest serviciu este suficienta semnarea cu banca a unui Mandat de Debitare Directa, care nu necesita reinnoire periodica. Exista posibilitatea de a controla platile efectuate, prin stabilirea unui plafon maxim lunar pentru fiecare factura platita. In plus, orice tranzactie care nu este in conformitate cu valoarea facturii poate fi returnata in contul clientului la solicitarea acestuia.

Lansat in iulie 2005, serviciul de debit direct este astazi generalizat in aproape intregul sistem bancar si inregistreaza cresteri consistente. De altfel, primele doua banci din piata confirma faptul ca plata facturilor reprezinta in prezent prima operatiune realizata de catre clientela. In cazul BRD, numarul facturilor platite prin intermediul Simplis Debit a crescut in primele 11 luni ale anului 2011 cu 20% fata de aceeasi perioada a anului 2010, ajungand la peste 80.000 de facturi pe luna. Numarul clientilor ce beneficiaza de acest serviciu a depasit 30.000.

„Evolutia ascendenta a serviciului Simplis Debit confirma faptul ca exista o deschidere mai mare a clientilor nostri fata de aceasta modalitate sigura, simpla si rapida de plata a facturilor”, afirma Alina Iosep, Director Piata Persoane Juridice si Persoane fizice Autorizate din cadrul Departamentului Strategie si Marketing al BRD.

In cazul BCR, peste 150.000 de clienti sunt activi lunar in serviciile de canale alternative ale bancii efectuand diverse operatiuni printre care plata facturilor detine prima pozitie insa schimburile valutare devin tot mai populare.

„Dupa plata facturilor si transferurile de bani, schimburile valutare sunt cele mai frecvente operatiuni bancare”, a declarat Bogdan Marin Director Managementul Canalelor Retail in cadrul BCR. „Datele BCR arata, de altfel, faptul ca acestea sunt din ce in ce mai populare; numai in primele 10 luni ale anului, valoarea lor a depasit 1 miliard de RON, aproape de patru ori mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut.

Update

Valoarea medie a unei plati de facturi la BRD este de 325 RON. Cele mai multe plati se fac in contul institutiilor financiare (BRD Finance) si al societatilor de asigurare, pe locul doi  fiind facturile pe sectorul telecomunicatii si cablu.

Categorie facturier Procent
Institutii financiare si societati de asigurare 37%
Energie 13%
Gaz si apa 13%
Telecomunicatii si cablu 17%
Altele 21%

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?