[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR – Plata calatoriei in transportul public se face contactless in 16 orase. Aproape doua milioane de tranzactii in luna martie.

15 aprilie 2021

Românii au adoptat rapid plățile contactless în transportul public, la trei ani de când BCR și partenerii săi au început să le introducă pe scară largă în cele mai importante orașe ale țării. Peste 22,4 milioane de astfel de tranzacții s-au înregistrat, în ultimii trei ani, din care aproximativ 2 milioane numai în luna martie 2021, într-un trend accelerat de creștere a utilizării, în contextul pandemiei.

De altfel, conform Visa, aceste cifre plasează România pe locul trei în Europa, după Marea Britanie și Polonia, la plățile digitale în domeniul transportului public.


“Evoluțiile din ultimii trei ani ne confirmă apetitul și deschiderea românilor pentru noile tehnologii, care le pot face viața mai bună și mai sigură. Un concept de Smart City, spre care tinde orice mare oraș, nu poate să înceapă decât cu dezvoltarea unui transport public inteligent, în care îți poți plăti călătoria cu cardul, ceasul sau telefonul contactless. Ne bucurăm că am reușit să introducem un astfel de sistem inteligent în 16 dintre cele mai mari orașe ale țării. Le mulțumesc partenerilor care au fost alături de noi în toți acești ani, deloc ușori, și autorităților locale care au înteles potențialul unei astfel de soluții. Efortul nostru spre digitalizarea României va continua, fiind unul dintre proiectele strategice ale BCR”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

Până în prezent, soluția de plată contactless a fost introdusă de BCR în orașele: Sibiu, Arad, Oradea, Baia Mare, Timișoara, Iași, Reșița, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Buzău, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Sighișoara, București și Botoșani.

Sistemul implementat de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

Soluția noastră a fost adaptată de la un oraș la altul, în funcție de specificul local al companiei de transport. Astfel, sistemul funcționează atât pe date mobile, dar și în regim de conectivitate pe fibră optică, așa cum se întâmplă la metroul din București. Tariful unei călătorii poate fi selectat și plătit inclusiv diferențiat, în funcție de distanța parcursă, așa cum a fost cazul multor orașe din țară. În anumite cazuri, am introdus și validatoare în autobuze care eliberează dovadă de plată, pe care utilizatorul o poate păstra până la coborârea din mijlocul de transport. Sistemul este extrem de simplu: călătorii trebuie să selecteze tariful, să apropie cardul bancar contactless de validatoarele din mijloacele de transport, după care vor primi imediat înștiințarea de realizare a tranzacției. Călătoria achitată astfel are comision zero și, prin urmare, același tarif ca cel perceput prin alte metode de plată deja existente”, a declarat Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.

În martie 2020, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces.

Totodată, la Societatea de Transport București SA se lucrează în prezent la extinderea soluției pe tot parcul  de vehicule, fiind disponibilă, în prezent, pe 760 mijloace de transport (autobuze Ottokar, Mercedes Hibryd, liniile de tramvai 41,1 și 10). Extinderea soluției pe tot parcul de vehicule al STB se va realiza odată cu înlocuirea vechilor validatoare. De altfel, aceasta este și prima soluție din România, implementată în aprilie 2020, care folosește validatoare contactless de ultimă generație, ce permit utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât și a cardurilor bancare MasterCard și Visa.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?