[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Piraeus Bank aloca 5 mil. euro pentru digitalizare – 80% dintre operatiunile oferite de banca vor putea fi efectuate de la distanta in acest an

11 aprilie 2016

Piraeus Bank va implementa un program de măsuri de reducere a costurilor operaţionale, un prim pas fiind digitalizarea, proces pentru care banca a alocat un buget de până la 5 milioane euro, potrivit ZF.

„Am decis sa abordam si sa ne dedicam acelor piete unde vedem potential bun de dezvoltare si profitabilitate si unde banca noastra are traditie. Sunt insa si piete pentru care cifrele ne-au aratat ca nu este cazul sa continuam, neintrezarindu-se profitabilitate in urmatorii 2-3 ani. La acestea am renuntat la modelul traditional de sucursala, pentru moment. Suntem si vom ramane prezenti prin canalele alternative actuale si cele viitoare, pe care le vom dezvolta.”,  a declarat pentru revista Piata Financiara Madalina Otilia Teodorescu, director general Piraeus Bank.

Aceasta a precizat ca, in prezent, circa 60% dintre operatiunile oferite de banca pot fi facute de la distanta si ca intentioneaza sa creasca anul acesta procentul la 75-80%.

De ce este nevoie de digitalizare?

„Noi-ca orice firme- avem actionari care vor la final de an sa primeasca un dividend si poate sa creasca si valoarea actiunii. Piata si reglementarile -care devin tot mai drastice- nu iti dau multa marja de miscare. Luati numarul de clienti din banci- a scazut. Au fost si insolventele…in fine, numarul clientilor pe care ii poti targeta a scazut. Piata se restrange, e clar. Ca sa-l atragi pe client, trebuie sa-i acorzi ceva mai bun decat ceea ce el are deja. Asta inseamna ca veniturile tale incep sa scada. Nu poti compensa o scadere de venit/client decat printr-un numar mai mare de client, corect? Dar nu ai de unde sa-i iei si atunci te duci si te uiti la cheltuieli. Am o presiune atat pe cheltuieli cat si pe venituri…Si atunci ne ducem spre digitalizare.”, a declarat pentru hotnews.ro Catalin Parvu, CEO-ul Piraeus Bank.

Parvu a mai adaugat: „A face bani din banci devine tot mai dificil, sa stiti. Sunt cheltuieli de care nu te poti atinge. De exemplu, risk managementul. Sau raportarile financiare. Un sistem de carduri, la fel, indiferent ca dai 2000 de carduri sau 20.000. Ca tot aceleasi cheltuieli le ai cu setarile, cu mentenanta… Criza a dus la o supra-reglementare, despre care nu spun ca e rea, dar trebuie facuta cu masura.”

Despre cum va fi abordat procesul de digitalizare, directorul general al bancii, dna Teodorescu,  a mai precizat urmatoarele:

„Pentru viitor, acele produse si servicii simple, ce nu necesita amprenta umana, vor fi orientate catre digital. Produsele si serviciile ceva mai complexe, pentru care interventia consultantului este absolut necesara in vederea clarificarii unor aspecte, vor ramane apanajul unitatilor teritoriale. Undeva la mijloc, se va regasi si dezvolta o zona de consultanta prin intermediul tehnologiei: telefon, calculator, etc.”.

Banca se va concentra pe clientii persoane fizice  care au Piraeus Bank drept banca principala si ale caror venituri lunare depasesc 2000 lei. Pentru acestia se doreste oferirea unei game complete de produse si servicii apropiata de cerintele clientilor. Teodorescu a dat si exemple in acest sens: „vorbim aici de posibilitatea de a deschide cont in 5 minute si de a putea intra in posesia cardului pe loc.”

 

 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?