[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Piata online cu produse alimentare va depasi 1% din totalul retailului alimentar in 2015

29 iulie 2013

29 iulie, 2013 – Piata produselor care se vand rapid la preturi relative scazute (retail FMCG – Fast Moving Consumer Goods) va contribui cu cel putin 100 mil. Euro anual la cresterea comertului electronic din Romania incepand cu 2015. Magazinele online ale hypermarcheturilor vor influenta decisiv acest nou val de crestere.

Carrefour Romania a inceput dezvoltarea magazinului online in urma cu un an si jumatate. Proiectul pilot a fost anuntat publicului in luna aprilie a acestui an iar saptamana trecuta a avut loc lansarea oficiala. In toata perioada de derulare a pilotului, numarul celor care au cumparat online a fost “de ordinul miilor”, potrivit reprezentantilor companiei.

Prezent la evenimentul de lansare, Vlad Ardeleanu – directorul comercial al Carrefour Romania, a comentat reactia pietei celor de la Magazinul Progresiv:

„Asteptarile noastre au fost depasite. Reactiile cumparatorilor sunt foarte bune. 45% dintre clienti au cumparat de cel putin doua ori, ceea ce ne da mari sperante pentru dezvoltarea in viitor a magazinului online, cu atat mai mult cu cat numarul tranzactiilor creste in fiecare zi”.

Motive de optimism ofera si volumele tranzactionate, oficialii Carrefour precizand faptul ca bonul mediu al unei comenzi online este mult peste 150 de lei – cat reprezinta nivelul minim obligatoriu al unei comenzi.

„Am avut si comenzi cu peste 150 de produse. Noi livram comenzile pana in bucataria clientilor, indiferent de volume”, a mentionat Radu Butufei, Director E-Commerce la Carrefour Romania, preluat de sursa citata.

In opinia reprezentantilor Carrefour, Romania are cateva avantaje care vor conduce la o dezvoltare accelerata a retailului online de produse alimentare. Printre acestea se numara rata mare de pentrarea a internetului, situata undeva la 40%, viteza de conectare, rata de penetrare a social media si a smartphone-urilor.

„Credem ca piata romaneasca va depasi pietele din vestul Europei ca si cota a online-ului din total retail FMCG, pentru ca acelasi lucru s-a intamplat si cu penetrarea internetului in Romania: viteza a fost foarte mare, practic noi am ars etape fata de vestici. Ne putem astepta ca in 1-2 ani vanzarile online sa depaseasca 1% din totalul retailului local cu dominanta alimentara, iar in urmatorii 3-5 ani ne putem astepta la o dezvoltare a segmentului online la o cota de pana la 5%”.

La o valoare a pietei FMCG romanesti, estimate de companiile de research la circa 15 miliarde de euro, rezulta ca piata de e-commerce pe acest segment ar putea depasi 150 de milioane de euro in 2015. Reprezentantii Carrefour apreciaza insa piata retailului alimentar la 40 ml. Euro.

In vestul Europei, cea mai dezvoltata piata de e-commerce pe zona de food este cea din Marea Britanie, unde segmentul detine o cota de 5,6% din totalul vanzarilor de bunuri de larg consum, potrivit datelor furnizate de Carrefour.

Interesanta este si opinia pietei care confirma o tendinta de migrare in online a comportamentului de shopping al consumatorului pe zona de FMCG. Intr-un sondaj online care a fost postat pe site-ul revistei Magazin Progresiv, cu doua saptamani inainte de lansarea Carefour online, unul din zece respondenti (dintr-un total de 52) apreciaza ca introducerea comertului online in piata FMCG va face, in timp, inutil conceptul de magazin non-stop.


Sursa: sondaj online pe site-ul revistei Magazinul Progresiv

Carrefour online este disponibil pentru Bucuresti si localitatile limitrofe. Livrarea se face la domiciliu, cu plata exclusiv prin intermediul cardului bancar. Livrarile se fac prin Fan Courier cu masini si soferi dedicati serviciului Carrefour.

In opinia lui Ardeleanu, dezvoltarea magazinelor virtuale se va axa in special pe terminalele mobile si nu pe clasicul desktop. In ceea ce priveste Carrefour, pana la sfarsitul anului compania isi propune sa optimizeze site-ul pentru accesare de pe smartphone-uri si alte terminale mobile.

De asemenea, compania isi propune sa listeze pe site, pana la sfarsitul anului viitor, intregul portofoliu de 50.000 de produse din hipermarchet.

Dintre retaileri, reteaua cash&carry Metro detine un magazin online de birotica, papetarie, electronice, electrocasnice, IT, curatenie si protocol, care se adreseaza persoanelor juridice, iar Cora urmeaza sa lanseze coradrive.ro, prin care clientul face cumparaturile online si le ridica apoi din magazin.

Pe piata de livrare la domiciliu, tendinta de mutare in online odata cu introducerea platii fara numerar a fost deja imbratisata si de micii antreprenori. In Bucuresti activeaza cateva zeci de companii de catering iar unele dintre ele au introdus plata prin card la livrare. Motivul? Pur si simplu pentru a se diferentia de concurenta.

Este cazul caserola.ro, companie care s-a axat pe segmentul premium, clientela fiind formata din antreprenori si “corporatisti”. In 6 luni de la lansare, compania a reusit sa livreze catre 1.000 de clienti, dintre care mai mult de jumatate sunt clienti fideli, care comanda cel putin o data pe luna. Foarte important este faptul ca plata prin card la livrare este folosita de peste 60% dintre clienti.

Ca si in cazul Carrefour online, valoarea medie a comenzii depaseste cu mult nivelul minim impus. Astfel, desi este nevoie de o comanda de minim 40 lei, comanda medie este de 100 RON iar valoarea ei urca si pana la peste 400 lei in cazul unei comenzi “in echipa”.

Managerul caserola.ro, doamna Bianca Rusu, este incantata de reactia pietei si apreciaza ca firma pe care o conduce “a devenit alegerea numarul unu a angajatilor din cateva multinationale de top”.

Are insa o problema. Inca nu este multumita de comisionul oferit de banca motiv pentru care doreste sa-l renegocieze. Sigur ca un astfel de mic antreprenor nu are forta de negociere a unui jucator mare precum Carrefour. Bancile insa trebuie sa inteleaga, si sa accepte, ca oricum se va ajunge la comisioane mai mici pentru toti comerciantii in viitorul apropiat. Asa ca decat sa “tina de pret”, (bancile) mai bine se gandesc la o politica mai flexibila pentru a-si forma portofolii consistente de clienti ce pot aduce volume mari de business.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?