[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

„Piața la drum” – primul proiect din Romania care îi aduce pe micii comercianți de la marginea drumului în economia digitală. POS-ul nu rezolva insa problema sigurantei alimentare a produselor, care ii impiedica pe multi sa cumpere si inainte.

20 aprilie 2021

Update – precizari Mastercard: „În faza de proiect pilot, POS-urile acordate producătorilor înscriși în campanie sunt oferite prin Asociația My Transylvania, care devine garant fiscal, trainer și integrator, iar Mastercard susține taxele aferente. Obiectivul este ca, în timp, micii producători să devină complet autonomi, iar Piața la Drum să se transforme într-un marketplace digital, modern, unde își vând produsele cât mai mulți mici producători la nivel național.”

____________

Mastercard, anunță lansarea campaniei „Piața la drum”, un proiect care militează pentru egalitatea de șanse și independența financiară și marchează o premieră în România: fiscalizarea activității micilor producători din zonele rurale și accesibilizarea comerțului la drum prin plata cu cardul.

Prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere și sprijin pentru comercializarea produselor, în condițiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în piețele mari.

Dacă ei nu pot ajunge în piețele mari, Mastercard și Waze le aduc piața în fața casei

Folosind aplicația Waze în timpul călătoriei, potențialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toți producătorii înscriși în campanie, care comercializează produse în fața casei sau grădinii. Aceștia  sunt semnalizați printr-un pin dedicat și o scurtă prezentare, pentru a fi identificați cu ușurință direct în aplicație. De asemenea, proiectul este promovat și prin direcționale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locațiilor în care se află producătorii locali.

Pentru eficientizarea tranzacțiilor, fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociația My Transylvania, a cărei activitate susține micii producători locali din România și își propune să crească și apetitul românilor pentru produse autohtone.

Filmul campaniei

Campania prezintă poveștile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video, disponibile pe platforma www.piataladrum.ro. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localitățile din care provin producătorii, și îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut și ca Drumul Brânzei, care leagă destinații precum Beberani – cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Săliște, Tilișca, Șelimbăr sau Tălmaciu.

Prin formularul de înscriere disponibil pe platforma sus amintita orice producător local se poate înscrie în proiect și intra în legătura cu reprezentanții asociației My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens.

„La începutul activității noastre, în 1996, era aproape imposibil să cumperi ceva cu cardul în România. Acum, mâncarea bună poate fi achiziționată și atunci când ești în drumeție sau pe bicicletă și ai doar cardul în portmoneu. Timpurile se schimbă, noi ne schimbăm, dar gustul mâncării și al specialităților locale rămâne des același.”, a spus Cristian Cismaru, Președintele Asociației My Transylvania.

Asa cum am vazut reactiile din social media, „ideea e misto” insa „executia lasa de dorit”. Sunt cel putin doua intrebari care au ramas fara raspuns. Cine este banca partenera in acest proiect si cum se va proceda cu taranii care nu sunt PFA/IMM si, prin urmare, nu au cum sa primeasca un POS de la banca?
Cand o sa atragă Mastercard în proiect și o autoritate de control al calității produselor?

Am adresat aceste intrebari Mastercard insa nu am primit nicio precizare pana la publicarea acestei stiri.

Intre timp, iata ce spune un angajat al unui mare lant de magazine:

Da, din punct de vedere al eficientizării tranzacțiilor și fiscalizarii micilor producatori, fără dubiu, e o veste buna care face o campanie de comunicare creativa 😉 Cand o sa atragă în proiect și o autoritate de control al calității produselor, o sa ma bucur și mai tare, din rolul meu de consumator 😉 Pana atunci pot sa număr sute de producători „la sosea”, pe Drumul European 85, spre orașul meu natal, de la care n-as cumpăra nimic, niciodată.”

_____________

Se pare ca pentru denumirea campaniei si a platformei, Mastercard s-a inspirat dintr-un material al TVR dat publicitatii in 2015, care se intitula chiar asa: „piata de la drum.” In material se vorbeste despre factul ca cei mai mulţi dintre legumicultorii din Olt aleg să-şi valorifice producţia la marginea drumului. Lipsa locurilor din pieţe, costurile foarte mari cu transportul şi preţul de comercializare a legumelor îi determină pe cei mai mulţi să-şi vândă roşiile, castraveţii ardeii sau vinetele de la poartă.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?