Conform unui studiu recent realizat de Visa[1] cu privire la nevoile IMM-urilor, facilitățile pe care PFA-urile din România le consideră ca fiind cele mai utile sunt cardul pentru combustibil (73% dintre respondenți), plățile în timp real (72%), cardurile virtuale (71%), serviciile de e-facturare (68%), serviciile de contabilitate online (65%) și serviciile medicale (64%).
Primele două beneficii din punct de vedere al unicității, menționate de cele mai multe PFA-uri, au fost serviciile de e-facturare și cele de contabilitate online. Beneficiile unice sunt cele considerate speciale, deosebite de cele la care au acces micile companii.
Pentru a răspunde acestor nevoi ale PFA-urilor şi a le sprijini în procesul de creştere prin digitalizare, Visa a lansat în România un pachet de beneficii asociate cardurilor de business, care se adresează exclusiv acestui segment de companii. Beneficiile sunt oferite în colaborare cu trei parteneri care dezvoltă servicii dedicate IMM-urilor în general sau PFA-urilor în mod special: Smartbill (una dintre cele mai cunoscute și utilizate platforme online de facturare, gestiune și contabilitate), SOLO (platformă ce oferă PFA-urilor un serviciu complet de administrare a businessului, de la facturare, contabilitate până la depunerea declarațiilor) și rețeaua de clinici Regina Maria.
În perioada 1 noiembrie 2023 – 30 aprilie 2024, PFA-urile care utilizează carduri business Visa vor avea acces la discounturi la serviciile de bază oferite de cele trei firme partenere. Noile facilități constau în reduceri de 50% la modulul de facturare online al Smartbill, la abonamentul SOLO timp de 6 luni și la toate abonamentele din cadrul rețelei de clinici Regina Maria.
“PFA-urile și, per ansamblu, întreprinderile mici și mijlocii reprezintă pilonul de susținere al fiecărei economii, acestea având, atât în Europa, cât și în România, o pondere semnificativă în totalul afacerilor. Prin ofertele adresate în premieră segmentului PFA dorim să ajutăm aceste firme să se dezvolte și totodată să depăşească mai ușor dificultățile generate de turbulențele economice cu care se confruntă în ultimul timp”, a spus Claudia Cruceru – Business Development Lead pentru România, Bulgaria, Croația și Slovenia la Visa.
Cardurile business emise de instituțiile financiare sub sigla Visareprezintă un instrument modern de plată care oferă acces direct la contul curent al companiei și avantajul unei securități sporite prin diversele tehnologii concepute de Visa și oferite instituțiilor financiare, cum ar fi tokenizarea tranzacțiilor și posibilitatea de a efectua refuzuri la plata asigurată prin protocoalele Visa. Un alt avantaj este controlul sporit al cheltuielilor prin fixarea de limite de tranzacționare pentru fiecare card și prin accesul permanent la informațiile despre plăți într-un mediu digital. De asemenea, cardurile business oferă facilități și discounturi în cadrul rețelelor firmelor partenere ale Visa, prin platforma Marile Afaceri Mici.
Noile oferte pentru PFA lansate pe cardurile business Visa fac parte din eforturile Visa de a sprijini IMM-urile în dezvoltarea componentei digitale. Aceste beneficii vor completa facilitățile deja existente pe platforma marileafacerimici.ro, lansată de Visa în urmă cu doi ani, o platformă integrată cu resurse educaționale și oferte speciale pentru IMM-uri, care poate fi accesată gratuit pe site-ul www.visa.ro. Micii antreprenori pot găsi aici informații practice despre cum să-și dezvolte afacerea online, de la crearea unui site web până la promovarea și vânzarea de produse și servicii pe internet. Conţinutul educațional şi ofertele de pe platformă sunt extinse şi îmbunătăţite continuu, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor micilor afaceri.
Reprezentând cel mai simplu tip de societate comercială, PFA-urile constituie forma de organizare preferată de micii întreprinzători, an de an numărul de entități nou înființate crescând substanțial. Astfel, numai în primele opt luni din 2023 au fost înființate 26.865 de PFA-uri, cu aproape 30% mai multe faţă de aceeași perioadă din 2022[2].
[1] Beneficii oferite pe piețele ECE. Ediția a 4-a – Cercetarea a fost comandată de Visa Inc. și realizată de Minds and Roses în perioada iunie – august 2023 pe un eșantion de 12.200 de persoane din 5 țări din ECE, clienți a 39 de bănci (+5 bănci de benchmarking din alte regiuni), folosind tehnica CAWI.
[2] Datele Oficiului Național al Registrului Comerțului
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: