[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste jumatate dintre tranzactiile de plata a tarifului de trecere la Fetesti s-a efectuat prin sms – in cazul tirurilor procentul este de numai 10%

8 iulie 2015

Peste 25% dintre cei care au trecut pe benzile marcate „e-tarif”, in mai si iunie, s-ar putea sa fi uitat sa plateasca. Autoritatile sunt insa multumite si cred ca „sistemul a prins, rezultatele sunt bune”.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România SA (CNADNR) anunta ca, dupa doua luni de la introducerea sistemului de plata electronica a tarifului de trecere pentru podurile peste Dunare, intre Fetesti si Cernavoda, s-au efectuat 333.000 tranzactii de plati, dintre care 172.000 au fost sms-uri (aproximativ 52%).

Din datele CNADNR, plata prin sms in total plati are o pondere diferita, in functie de categorie de vehicul. Astfel, in cazul autoturismelor, procentul este de peste 54%, in vreme ce pentru camioanele si tirurile de marfa de peste 12 tone (exclusiv autocare), doar unul din 10 soferi plateste prin sms.

In perioada 30.04.2015 – 29.06.2015 distributia peajelor achizitionate prin intermediul SIEGMCR a fost urmatoarea:
tabel plata taxa Cernavoda

In aceeasi perioada (30.04.2015 – 29.06.2015), un numar de 389.138 utilizatori au ales sa achite tariful de trecere la Statia de Taxare Fetesti, utilizand portile prevazute cu bariere si agenti incasatori. In perioada scursa de la implementarea sistemului de plata electronic, prin statia de taxare au trecut pe benzile marcate „e-tarif” un numar de 457.044 vehicule. Pentru 341.257 dintre acestea regasindu-se automat o plata efectuata in termenul legal.

Pentru celelalte 115.787 vehicule detectate, inregistrarile vor intra pe fluxul manual de verificare al agentilor constatatori, existând urmatoarele posibilitati:
– ori numarul de inmatriculare a fost detectat eronat, iar in urma corectiei acestuia de catre agentul constatator se regaseste o plata efectuata in termenul legal;
– ori pentru acel numar de inmatriculare nu a fost efectuata nicio plata, urmând a se incheia un proces verbal de constatare a contraventiei.

“La doua luni de la implementarea acestui proiect CNADNR considera ca scopul principal,acela de a fluidiza traficul in zona Statiei de taxare Fetesti, a fost atins, astfel fiind rezolvata o problema care la inceputul anului aparea ca un punct critic al companiei, asa cum era prins in planul de actiune al anului 2015. Pentru ca acum se trece liber pe pod, s-ar putea ca multi soferi sa uite sa dea un sms sau sa se opreasca intr-o benzinarie si sa-si plateasca trecerea. S-ar putea sa avem un aflux mai mare de amenzi, dar cu timpul cred ca ne vom obisnui si cu acest sistem. De asemenea, tot din obisnuinta, inca vom mai inregistra multe treceri pe prima banda cu achitarea taxei pe pod. Orice schimbare presupune si o perioada de acomodare. Eu cred ca sistemul a prins, rezultatele sunt bune si, curând, ne vom obisnui cu totii cu noul sistem.”, a declarat Narcis stefan Neaga, Director General al CNADNR SA.

Tariful de trecere poate fi achitat la statiile de distributie a carburantilor (OMV PETROM, MOL, ROMPETROL), prin SMS la numarul 7577 (numar disponibil in retelele de telefonie mobila ORANGE ROMÂNIA, VODAFONE ROMÂNIA, TELEKOM MOBILE si RCS&RDS) si cash la statia de taxare Fetesti.

Daca se opteaza pentru achitarea peajului la distibuitorii autorizati sau prin SMS, acesta se poate achita inainte de utilizarea podurilor sau pana la ora 24:00 a zilei urmatoare trecerii. Daca se opteaza pentru achitarea peajului cash la statia de taxare Fetesti, se vor utiliza portile prevazute cu bariere si agenti incasatori.
Peajul achitat la distribuitorii autorizati sau prin SMS si neutilizat intr-o perioada de 12 luni isi pierde valabilitatea.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?