Peste 700 de site-uri romanesti isi monetizeaza continutul cu ajutorul telefonului

28 iulie 2010

28 iulie 2010 – In acest moment, pe piata autohtona exista aproximativ 720 de site-uri care isi monetizeaza continutul cu ajutorului telefonului, conform estimarilor Netopia System. Cifra este cu 20% mai mare comparativ cu finele lui 2009, cand doar 600 de portalului recurgeau la aceasta metoda.

Cele mai frecvente plati de pe telefon in prima parte a acestui an au fost pentru jocuri online, licente software, acces la servicii online si cumparari de produse. De asemenea, am observat o crestere a segmentului de asigurari prin SMS”, a subliniat Antonio Eram.

Compania asigura in acest moment 80% din totalul platilor prin SMS din Romania. In acest an, oficialul Netopia apreciaza ca piata locala de profil va avea o valoare de 4,8 de milioane de euro, tradusa printr-un numar total de peste 800.000 de plati prin mesaje.

Netopia System a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere cu 36% a numarului de plati prin SMS procesate prin intermediul serviciului mobilPay, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, compania a resimtit o injumatatire a valorii medii a platilor prin SMS, de la 7 euro in 2009, la 3 – 4 euro in primul semestru din  acest an.

Daca in primul semestru din 2009 compania a procesat 265.000 de plati prin SMS, in perioada similara a anului in curs a raportat 360.000 de tranzactii.

„Pana la finele anului mizam pe mentinerea trendului ascendent si estimam ca vom preocesa cu 30% mai multe plati prin SMS comparativ cu anul trecut, cand serviciul mobilPay a intermediat aproximativ 500.000 de tranzactii”, a declarat Antonio Eram, Founder&CEO Netopia System. Astfel, in 2010, compania va procesa aproximativ 650.000 de plati prin SMS.

In ceea ce priveste valoarea tranzactiilor efectuate, Antonio Eram preconizeaza ca pana la sfarsitul anului se va raporta un avans de doar 10% comparativ cu 2009. Astfel, daca anul trecut valoarea totala a platilor prin SMS efectuate prin intermediul serviciului mobilPay a fost de 3,5 milioane de euro, pentru acest an compania estimeaza ca va procesa mesaje in valoare de 3,85 milioane de euro.

Cu toate ca numarul de tranzactii va creste cu 30% in acest an, valoarea totala a acestora nu va inregistra acelasi trend deoarece media unei plati s-a injumatatit comparativ cu 2009”, a declarat Antonio Eram. Daca anul trecut romanii efectuau tranzactii in valoare medie de 7 euro, anul acesta vor plati aproximativ 3 – 4 euro. Acest fenomen a fost determinat de intrarea in zona platilor prin SMS a comerciantilor cu produse la preturi mici dar si de scaderea tarifelor in majoritatea magazinelor online.

Netopia System a inregistrat si o crestere cu 40% a numarului de informari si texte promotionale prin SMS trimise de companii prin intermediul serviciului web2sms. Astfel, in primul semestru al acestui an compania a asigurat prin intermediul serviciului propriu livrarea a 21 milioane de mesaje, comparativ cu 15 milioane de SMS-uri in perioada similara a anului trecut.

Pana la finele anului estimam ca numarul mesajelor pe care le vom procesa prin intermediul web2sms va creste cu aproximativ 55% comparativ cu anul trecut si vom atinge pragul de 54 de milioane de mesaje”, a subliniat Antonio Eram.

Netopia System apreciaza ca va asigura in acest an livrarea a 60% din numarul total de informari si texte promotionale prin SMS trimise de companii, care va ajunge la aproximativ 90 de milioane de mesaje.

NETOPIA System este leader pe piata din Romania in domeniul comunicarii prin SMS si in ceea ce priveste microplatile cu telefonul mobil, prin serviciile web2sms, respectiv mobilPay.ro. Din portofoliul companiei mai fac parte, pe langa mobilPay, mobo.ro (portal dedicat aplicatiilor pe telefonul mobil care cuprinde peste 1.200 de titluri disponibile pentru orice model de telefon) si myGod.ro (platforma games on demand pentru PC).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?