[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 60% dintre romanii cu varste intre 20 si 35 de ani prefera sa plateasca in numerar – in Africa de Sud procentul este de numai 27%

20 august 2014

Un nou studiu EY Romania analizeaza perceptiile asupra intregii experiente de cumparare ale unui numar de 310 consumatori romani cu varsta intre 20 și 35 de ani, palier considerat reprezentativ pentru comportamentul de cumparare de catre autori. Studiul are la baza un chestionar aplicat in perioada 31 martie – 5 mai 2014.

Conform studiului „Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali”, in Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, 6 doar se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online dupa ce s-au informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adica este in principal interesat de caracteristicile tehnice si de atitudinea sociala si etica a companiei producatoare a bunurilor/serviciilor pe care intentioneaza sa le achizitioneze.

Numarul romanilor care fac cumparaturi online a ajuns la 1,2 mil. De persoane, adica 7% din populatia Romaniei cu varsta de peste 18 ani. Rezultatele studiului indica cumpararea online ca modalitate preferata de 8% dintre respondenti pentru produsele vs 7% pentru serviciile analizate. Nu mai putin de 70% dintre respondentii studiului prefera sa cumpere produse iar 77% cumpara servicii din magazin Procentele difera functie de categorie astfel ca cele mai putin cumparate online sunt serviciile publice si produsele alimentare, fiecare cu doar 4%, in vreme ce produsele electronice si electrocasnice, telefonia mobila/servicii de internet inregistreaza cea mai mare pondere a achizitiei online, respectiv 16% si 15%.

La servicii, studiul a analizat telefonia mobila&servicii de internet, imprumuturile bancare, asigurari, servicii publice si servicii medicale, in vreme ce la produse au intrat automobile, imbracaminte, produse alimentare, electronice si electrocasnice.

Metoda de plata preferata in Romania este numerarul (in medie 64% pentru servicii si 60% pentru produse) si doar in anumite cazuri, de exemplu pentru sume mari de bani, sunt folosite cardul (valoare medie 28%) respectiv transferul bancar (valoare medie 6%). Alte metode, cum ar fi plata prin telefon sau Paypal sunt foarte putin utilizate (valoare medie 4%).

Preferinta pentru numerar a romanilor, de 62% in acest studiu, este comparabila cu cea inregistrată in Orientul Mijlociu (60%) si este la mare distanța fata de Europa de Vest (26%) sau SUA (24%). Interesant este faptul ca preferinta pentru plata in numerar in Africa de Sud este la jumătate (27%) fata de cea manifestata în cazul romanilor.

Mai multe informatii despre studiu pot fi descarcate AICI.:

http://www.slideshare.net/EYRomania20/c-37614370#

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?