[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 500 de incidente de securitate cibernetica raportate la 1911, dupa trei luni de la lansarea numarului unic. 33% au vizat elemente de fraudă, precum frauda financiara, phishing sau vishing.

21 august 2019

Din 2 mai si pana in prezent, la numarul unic 1911 au fost raportate peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate, până în prezent, la numărul unic 1911, de patru ori peste media anuală, potrivit datelor oficiale prezentate de CERT-RO, scrie Agerpres.

„Numărul 1911 este al doilea număr unic scurt existent în lume, după Israel, unde puteţi primi consiliere în urma incidentelor de securitate cibernetică şi unde este bine să raportaţi aceste incidente, pentru că, prin aceste raportări, se pot crea tipuri de alerte ce pot ajuta utilizatorii. De asemenea, 1911 este primul call center din Europa, cu număr unic apelabil din toate reţelele.

De la lansarea numărului unic 1911 şi până în prezent au fost raportate peste 500 de incidente de securitate cibernetică, de patru ori peste media anuală obişnuită. Cele mai multe apeluri au provenit din zona cetăţenilor, în condiţiile în care peste 80% dintre computerele personale nu sunt protejate corespunzător împotriva ameninţărilor cibernetice”, a declarat Cătălin Aramă, directorul general al Centrului Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

Conform datelor centralizate, din numărul total de raportări la numărul unic, 46% dintre atacurile cibernetice au vizat vulnerabilităţi, iar 33% elemente de fraudă, precum fraudă financiară, phishing sau vishing. De asemenea, 7% din totalul mesajelor preluate la 1911 s-au referit la conţinut abuziv, din care cele mai semnificative au vizat: mesaje spam, sextortion, suspiciuni vizând compromiterea unor date cu caracter special sau personal.

În acelaşi timp, dintre resursele compromise (raportate în procent de 7%), cele mai semnificative au făcut referire la site-uri web, sisteme/reţele, aplicaţii/servicii, în timp ce alte 7% dintre raportări au vizat colectarea informaţiilor cu caracter personal.

Datele au fost prezentate in casdrul evenimentului ocazionat de finalizarea proiectului “Enhanced National Cyber Security Services and Capabilities for Interoperability – eCSI” .

Proiectul eCSI, co-finanțat în proporție de 75% prin Programul CEF Telecom, extinde capabilitățile operaționale ale CERT-RO, precum și serviciile de securitate cibernetică pe care le oferă la nivel național, oferind posibilitatea de interconectare a CERT-RO la mecanismele de cooperare ale Uniunii Europene. Proiectul asigură conformitatea cu cerințele stipulate în Directiva UE 2016/1148 ”DIRECTIVA NIS”, transpusă prin Legea 362/2018 ”Privind un nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice”.

Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro. Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?