[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 130.000 de români au trecut, în ultimul an, prin coaching financiar gratuit la BCR. Dupa consultanta primita pentru „un plan financiar de bunastare pe termen lung”, aproape jumatate dintre ei nu au luat nicio decizie: de economisire, de asigurare sau de investitii.

30 mai 2023

Serviciul de coaching financiar este oferit în toate unitățile BCR cu ajutorul unei platforme de analize de date dezvoltată în laboratoarele digitale ale băncii. Astfel, începând din ianuarie 2022, peste 130.000 de români au beneficiat de o astfel de experiență și au reușit să-și conceapă, alături de experții BCR, un plan pentru o bunăstare financiară pe termen lung. 

Noi credem că banca nu mai trebuie să fie acel loc în care vii doar să plătești facturi sau să depui bani în contul tău. Ci spațiul din care obții idei despre cum îți schimbi viața, cum ți-o transformi în mai bine pentru tine și cei dragi. Prin tot ceea ce facem acum, noi încurajăm dialogul financiar, în locul celui comercial. Deschidem discuții simple și sincere despre bani cu oamenii care ne calcă pragul din dorința de a le propune soluții concrete pentru planurile și obiectivele lor de viață. Este o schimbare de paradigmă la care lucrăm de mai mulți ani, învățând din interacțiunile pe care le-am avut, în ultimii șase ani, cu 600.000 de oameni în cadrul programului Școala de Bani.” – a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR

Cu ajutorul echipelor din laboratoarele digitale ale BCR, banca a dezvoltat și instalat în unități o platformă de coaching financiar, prin care, cu ajutorul datelor și tehnologiei, „putem să le oferim concret clienților noștri un plan financiar gratuit de bunăstare pe termen lung”.

Platforma utilizează analize de date și poate oferi o perspectivă concretă asupra vieții financiare din trecut, prezent și viitor. Platforma a fost implementată în fază pilot la mijlocul anului 2021, iar din ianuarie 2022 este 100% operațională în toată rețeaua de unități BCR. Peste 130.000 de români au decis să lucreze la un plan financiar împreună cu colegii mei din unități, bucurându-se de această experiență. Sunt oameni de la care am învățat, am aflat care sunt preocupările lor, planurile și mai ales obiectivele pentru viitor. Ne propunem să ne întâlnim cu și mai mulți clienți în perioada următoare care să beneficieze gratuit de serviciul de coaching financiar.” – a mai precizat Dana Dima.

În urma interacțiunilor de coaching financiar, oamenii au luat o serie de decizii cu privire la planurile lor financiare pe termen scurt, mediu și lung.


. Preocupare pentru viitor: 54% dintre cei care au apelat la serviciul de coaching financiar și-au propus să își constituie un fond de urgențe, primul pas pentru un buget echilibrat și solid. În primele patru luni ale anului curent, clienții care au beneficiat de coaching financiar la BCR au generat 25% din totalul cererilor de constituire a unui produs cu economisire regulată înregistrate de bancă, iar 31% au decis să se gândească la perioada pensionării, alegând astfel o pensie privată Pilon 3;


. Asigurarea vieții și a bunurilor personale: un procent de 38% dintre clienții care au beneficiat de coaching financiar și-au stabilit drept obiectiv protecția suplimentară, un aspect crucial ce poate fi atins prin utilizarea produselor de asigurare adecvate;


. Diversificarea economiilor și investițiilor: 22% dintre oamenii trecuți prin platformă și-au dorit să crească și să diversifice investițiile astfel încât să își înmulțească banii în mod eficient;


. Un proces de decizie mai simplu: 20% dintre clienții care au parcurs coachingul financiar au început deja să se gândească la obiectivele pe termen mediu și lung și au decis, în primele 90 de zile, să aplice pentru un produs de economisire, precum și să diversifice investițiile astfel încât să își înmulțească banii în mod eficient.

___________

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 320 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 53% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienții BCR dispun de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale – 2.000 de echipamente.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?