[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 100.000 de euro transferati prin platforma web a Postei in primele sase luni ale anului

28 iulie 2016

În numai şase luni de la implementarea produsului e-mandat pe platforma web a Poştei Române – www.posta-romana.ro – clienţii operatorului public de servicii poştale au transferat online sume în valoare de 474.000 de lei (106.000 euro). Cele mai multe tranzacţii, în perioada ianuarie-iunie 2016, au fost generate de femeile cu vârsta de până la 34 de ani, din mediul urban. Judeţele cu cel mai mare număr de tranzacţii efectuate direct pe site-ul Poştei Române au fost Bucureşti, Constanţa şi Prahova.

În perioada ianuarie-iunie 2016 s-au realizat 1.230 de tranzacţii prin serviciul de e-mandat disponibil pe site-ul www.posta-romana.ro. Luna iunie a fost cea mai activă din punctul de vedere al transferurilor, cu 314 e-mandate web achitate. Valoarea medie pe mandat achitat, în perioada de referinţă, a fost de 387 de lei.

Cel mai mare număr de mandate web prezentate se regăsesc în tranşa de valori cuprinsă între 0 – 200 de lei, respectiv 591 de bucăţi (tranzacţii), cu o pondere de 48% din total. Urmează tranşa de valori cuprinsă între 200 – 500 de lei, cu o pondere de 31% (375 de bucăţi), şi tranşa de valori între 500 – 1.000 de lei, cu o pondere de 14% (170 de bucăţi). Restul de 6% reprezintă mandate web din tranşa de valori cuprinsă între 1.100 – 1.500 de lei.

“Serviciul de prezentare al e-mandatelor pe site-ul Poştei Române are un grad mai mare de familiarizare, cunoaştere şi utilizare a internetului în rândul clienţilor din mediul urban, respectiv 62%. Cea mai activă grupă de vârstă este 25-34 de ani, cu 37% din totalul tranzacţiilor efectuate pe site, urmată de grupa 45-54 de ani, cu 27% din total, şi de grupa 35-44 de ani, cu 21%. Analiza dinamicii lunare arată că gradul de utilizare a acestui serviciu este în creştere constantă, la această evoluţie contribuind tarifele extrem de competitive percepute clienţilor care accesează segmentul transferurilor de bani”, arată Irina Purcaru, Director Direcţia Operaţiuni şi Relaţii Comerciale la Poşta Română.

În cea mai importantă grupă de vârstă generatoare de achiziţii (25-34 de ani), femeile iniţiază 57,78% din tranzacţii. În cea de-a doua grupă de vârstă (45-54 ani), femeile generează 79% din tranzacţii, iar în cea de-a treia grupă de vârstă (35-44 ani), bărbaţii generează 65% din tranzacţii.

Compania Naţională Poşta Română a implementat, în toamna anului trecut, o nouă platformă web care permite o serie de tranzacţii şi operaţiuni accesibile, anterior, doar din oficiile poştale, respectiv expedierea de bani, plata online şi acces mai rapid la informaţiile de interes pentru clienţi. Prin www.posta-romana.ro, utilizatorii au la dispoziţie servicii e-poştale noi şi îmbunătăţite faţă de versiunea iniţială a site-ului. Serviciul e-mandat web a devenit operaţional prin intermediul unei platforme de plăţi electronice oferită de BCR, în parteneriat cu euplatesc.ro, şi este complementar produsului tradiţional e-mandat, disponibil şi la ghişeele poştale.

Sursa: www.posta-romana.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?