[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 10% dintre romani platesc facturile fara numerar

9 octombrie 2012

9 octombrie, 2012 – Peste 44 la suta dintre romani considera plata facturilor prin terminale electronice ca fiind cea mai avantajoasa metoda, iar aproape 22 la suta prefera plata la casieriile furnizorilor, deşi aproape 90 la suta dintre platitori aleg achitarea in numerar a facturilor, potrivit unei cercetari Daedalus realizata pentru PayPoint Romania.

„Astfel, 44,8 la suta dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95 la suta. In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5 la suta, plata la ghiseul bancilor – 11,2 la suta, plata direct prin ATM, in banci – 6,1 la suta, prin internet – 3,9 la suta, si numai 0,5 la suta prin debit direct”, arata sursa citata.

De asemenea, majoritatea romanilor (63,7 la suta) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75 la suta dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55 la suta dintre romani afirma ca isi planifica atent bugetul, dar in anumite cazuri au alte prioritati decat facturile.

Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata – 52,4 la suta declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65 la suta platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95 la suta declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.

In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75 la suta dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de zece minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7 la suta dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.

Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90 la suta dintre ei optand pentru aceasta varianta, in detrimentul platii cu cardul, se mai arata in studiul mentionat.

Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel national in perioada 19-26 martie 2012 pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural.

PayPoint este un important operator internaţional de plati, oferind servicii cu valoare adaugata. Dintre sectoarele acoperite se pot aminti: utilitati, telecom, media, retail, transport, comert electronic, servicii financiare. Compania proceseaza anual peste 650 milioane de tranzactii in valoare de peste 12 miliarde de lire sterline pentru peste 6.000 de clienti – furnizori si comercianti.

In Romania, PayPoint si-a lansat oficial serviciul de plata a facturilor in numerar sub brand propriu in august 2008 si si-a extins portofoliul de clienti prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. In prezent, reteaua punctelor de plata PayPoint numara peste 6.800 de terminale iar compania are incheiate contracte cu 46 de clienti importanti din domeniul telecomunicatiilor, al utilitatilor si al serviciilor financiare, dintre care 38 sunt contracte pentru servicii de colectare plati.

Sursa: Mediafax

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?