20 aprilie, 2012 – In perioada premergatoare sarbatorilor de Paste, comertul electronic cu plata online a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in perioada 15 martie – 14 aprilie 2012, conform datelor din sistemul PayU, romani din 145 de tari au cheltuit in magazinele online romanesti 15,9 milioane euro. Cele mai cautate produse, in aceeasi perioada, au fost jucariile, cadourile, confectiile si florile, produse care au inregistrat cresteri de 83%, 80%, 59% si, respectiv, 39%.
In acelasi timp, conform statisticilor RomCard, la nivelul anului 2012, volumul comertului electronic cu plata online a crescut in primul trimestru cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 51,9 milioane de euro, in timp ce platforma PayU a procesat un volum de 43,2 milioane de euro.
„Piata cunoaste un ritm de crestere accelerat in acest an, sub influenta unui cumul de factori. Astfel, pe de o parte, mai multe campanii de promovare a platii online se afla in desfasurare de catre Visa si de MasterCard, atragand un numar tot mai mare de cumparatori. Pe de alta parte, un impuls puternic il dau jucatorii noi care intra in industrie, cel mai important fiind operatorul de telefonie mobila Cosmote. Nu in ultimul rand, vorbim si de o evolutie naturala a pietei, pe masura ce nivelul de incredere a cumparatorilor creste”, explica Marin Mitroi, Director General RomCard.
Cel mai important factor de dezvoltare a pietei il constituie insa dezvoltarea permanenta a metodelor de plata si a serviciilor oferite clientilor. Plata online nu mai inseamna doar card bancar, ci si carduri cu rate sau internet banking cu procesare in timp real iar bancile si furnizorii de solutii si servicii e-Commerce acorda o atentie tot mai mare oportunitatilor oferite de comertul electronic.
„Cu siguranta 2012 va fi un an al inovatiilor in comertul electronic local. Romanii vor plati online in aceleasi conditii de siguranta, insa vor avea la dispozitie mai multe metode de plata si servicii aditionale iar experienta de cumparare va fi mult imbunatatita. Nivelul de sofisticare a platitorului online a crescut, cere garantii, isi cunoaste drepturile si devine mai exigent. Strategia noastra este de a-i oferi ce isi doreste: sa plateasca ce isi doreste, cand doreste, cum doreste, cat mai simplu si mai rapid, fara nici un fel de complicatii operationale pentru magazinele online”, declara Cristian Herghelegiu, Country Manager PayU Romania.
Tot in primul trimestru, a fost observata o crestere a interesului pentru vanzarile online din partea companiilor mari, dupa un an 2011 in care numarul nou-venitilor in acest domeniu a stagnat.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: