[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayU Romania raporteaza cel mai bun an din istoria companiei – tranzactii online de 1,9 mld. lei, in crestere cu 61%

18 iulie 2017

PayU România anunta ca a procesat în perioada aprilie 2016-martie 2017 tranzacții online în valoare de peste 1,9 miliarde de lei, cu 61% mai mult față de aceeași perioadă a anului fiscal anterior.

„Anul financiar trecut plățile online în sistemul PayU au avut cea mai bună evoluție din ultimii 12 ani. Din ce în ce mai mulți români aleg să cumpere online, valoarea medie a coșului de cumpărături menținându-se în jurul valorii de 255 lei. Plata cu cardul rămâne metoda de plată preferată de români, iar plata în rate devine din ce în ce mai populară, cumulând 16% din totalul tranzacțiilor. ” a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

In 2016, cea mai mare tranzacție online a fost realizată cu un card înregistrat în Ungaria și a atins valoarea de peste 145.700 lei. În acest an, cea mai mare tranzacție a fost înregistrată în luna ianuarie și a atins valoarea de peste 107.000 lei.

Produsele din categoria IT&C rămân în topul preferințelor românilor care cumpără online. Aproximativ 33% din valoarea totală a tranzacțiilor online a fost alocată produselor din această categorie.

„Românii cumpără online din ce în ce mai mult produse precum mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice și vinuri. Această categorie numită eTail vine puternic din urmă, cumulând în prezent aproximativ 35% din totalul vânzărilor.” a adăugat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Când cumpără românii cel mai mult online?
„Cumpărăturile contextualizate definesc comportamentul românilor online. Black Friday rămâne evenimentul care atrage cel mai mulți cumpărători online, doar anul trecut având loc peste 867.000 de tranzacții în luna noiembrie. Acesta este urmat de luna martie, luna femeii, cu 818.000 de tranzacții și sărbătoarea de Crăciun, cu peste 785.000 de tranzacții.” a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Topul țărilor care au comandat din magazinele din România și au plătit online
În perioada aprilie 2016-martie 2017, magazinele online din România au înregistrat peste 230.000 de comenzi din 200 de țări, tranzacții procesate prin PayU. Topul primelor trei țări cu cele mai mari comenzi este: Ungaria, Bulgaria, Marea Britanie. Valoarea acestora a depășit 47,8 milioane de lei.

„Ne așteptăm la o creștere semnificativă a pieței de e-commerce, de până la 2,5 miliarde de euro, pentru anul 2017, iar plățile online vor reprezenta 13-14% din totalul plăților, în creștere cu 2-3 procente față de situația actuală. Tendinta principala pe piața de e-commerce rămâne, din punctul nostru de vedere, o experiență de cumpărare omnichannel, cât mai facilă pentru client, în care acesta are parte atât online, cât și offline de aceeași calitate a serviciilor. Din punctul de vedere al plăților, vedeta în acest an este plata la un click distanță.” a completat Marius Costin, Country Manager PayU România.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. Compania este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile. În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days și alții.
La nivel global, PayU Group operează în 17 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți și este deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.

PayU-cum functioneaza plata online

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?