PayU Romania: desi in ultimii 10 ani ponderea platii cash la livrare a scazut de la 90% la 89%, comertul electronic se va dubla pana in 2020

7 aprilie 2016

Piata de retail online din Romania ar putea ajunge la 3,1 miliarde de dolari in 2020, comparativ cu 1,6 miliarde de dolari anul trecut, a declarat in cadrul EcomTEAM, Marius Costin, CEO al furnizorului de solutii de plati PayU Romania.

„Piata de retail online era de 300 milioane de dolari in 2010. In 2014 a ajuns la 1,2 miliarde de dolari, iar anul trecut la 1,6 miliarde de dolari. Anul acesta estimam ca va ajunge la 2 miliarde de dolari, iar in 2020 la 3,1 miliarde de dolari”, a declarat Costin.

Romania are cea mai mare crestere la nivel regional, de 30% anual.

Potrivit datelor PayU, in jur de 89% dintre romanii care cumpara online platesc cash la livrare, 10% platesc cu cardul, iar 1% platesc prin link.

“Romanii prefera sa plateasca cash, spun ca vor sa vada produsul, ca nu au incredere sa isi puna datele pe internet. Oamenii nu au incredere in comercianti, in metode de plata. Acum zece ani 90% dintre plati erau cash, acum sunt 89%.”, spune seful PayU Romania.

Cifrele din piata ii dau dreptate oficialului PayU doar pe jumatate. Romanii cheltuiesc pe magazinele online din strainatate de aproape trei ori mai mult decat o fac pe magazinele online locale – cel putin pe cardurile Visa. Ceea ce demonstreaza ca romanii nu au o problema cu metoda de plata ci cu comerciantul.

Problema de incredere in comerciant se constata si cand comparam pretul mediu al unei tranzactii. Potrivit managerului PayU, tranzactia medie pentru cumparaturi este de 64 USD in strainatate si de numai 44 USD in Romania.

Interesant este ca managerul departamentului de cercetare online si mobile al IPSOS pentru zona Europa & Comunitatea Statelor Independente, Guillaume Guerrin, spune ca 92% dintre romanii care cumpara online prefera sa plateasca ramburs, iar 60% platesc si cu cardul bancar.

Cum se poate explica aceasta diferenta foarte mare de procentaj in randul celor care platesc cu cardul, de 10% in evaluarea PayU si 60% in aprecierea IPSOS?  Foarte greu. Probabil ca PayU a luat in calcul profilul cumparatorului de pe magazinele online locale iar IPSOS a facut un profil al e-shopper-ului roman la nivel continental.

Reprezentantul IPSOS mai spune ca 61% dintre romanii care folosesc Internetul au cumparat cel putin o data online in ultimul an.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?