[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayU Romania a convins 14 mari magazine online sa livreze gratuit timp de doua zile pentru a incuraja romanii sa cumpere online

14 mai 2014

In zilele de 9 si 10 iunie, magazinele online din campania “Bucura-te de comertul online romanesc” vor livra gratuit produsele catre clienti, indiferent de valoarea comenzilor, vor avea produse exclusive in oferta online iar unele dintre ele, vor adauga noi modalitati de plata.

Initiativa procesatorului de plati PayU are ca scop dublarea numarului de romani care cumpara online, de la un milion cati sunt in prezent, la doua milioane in iunie 2015 si cresterea ponderii magazinelor online romanesti in comertul electronic realizat pe carduri emise in Romania.

Chiar daca eMag.ro, cel mai mare magazin online romanesc nu este parte a acestei campanii, PayU a convins jucatori importanti din mediul online sa participe la aceasta initiativa.

„e-Romaneste este doar la prima editie, ne asteptam ca numarul magazinelor partenere sa creasca in viitor. De exemplu si eMag aproba aceasta initiativa si sustine piata, insa nu am reusit sa ne sincronizam ca perioada”, spune Daniel Nicolescu, country manager la PayU Romania, companie care este integrator de comert electronic, procesator de plati pe acest segment si initiator al campaniei.

Lista magazinelor online participante se prezinta dupa cum urmeaza: Orange Romania, Miniprix, Libris, Fashion Days, Floria, Domo, Carrefour, BestKids, Flori De Lux, Romtelecom, MyTicket, PCGarage, F64 si Studio Moderna.

Printre magazinele care vor avea in oferta produse noi se numara si Flori de Lux, al carui manager, Marius Dosinescu, a declarat ca “prin astfel de initiative sunt sanse extrem de mari sa crestem rata de conversie pe magazine, care este in medie de doar 1-2%”.

Conform declaratiilor eMag din 2013, rata medie de conversie a celui mai mare magazin online din Romania se ridica la circa 6%. Se pare ca rata de conversie creste direct proportional cu rezolutia monitoarelor de pe care clientii cumpara.

„Avem rate de conversie mai mici decat media pe telefoane mobile – este greu, pana la urma, sa adaugi zeci de produse in cos de pe un ecran de mici dimensiuni. In schimb, avem rate de conversie de 9% pe monitoare Full HD, precum cele ale Mac-urilor de la Apple”, a declarat pentru wall-street.ro, Radu Butufei, director de eCommerce al Carrefour Romania.

Livrarile in aceasta perioada de campanie se vor realiza prin curierii DPD si Cargus, care au decis sa contribuie astfel la evolutia pietei locale de comert electronic.

Eforturile in acest sens vor continua si dupa incheierea campaniei, Cargus anuntand deja ca va introduce noi modalitati de plata. „Din trimestrul trei al anului curent, vom introduce POS-uri mobile, pentru plata cu cardul la domiciliul clientilor. De asemenea, deschidem coletele la livrare”, spune Dan Ungureanu, major accounts manager la Cargus.

De asemenea, si Carrefour-Online va incepe sa livreze produse cu plata ramburs incepand cu saptamana viitoare, conform lui Radu Butufei. Mai mult, incepand cu luna iunie, magazinul online al lantului de magazine va implementa plata prin transfer bancar, pentru companii, si card Avantaj, Card Carrefour, BRD Finance si Star BT, in incercarea de a creste vanzarile pe segmentul de produse non-food.

„Plata ramburs este cel mai cerut serviciu de catre clientii nostri si nu puteam ignora acest lucru”, spune Butufei. „In prezent am facut mult lobby pentru plata prin card si am reusit rate de conversii superioare pietei”, continua el. Rata de conversie la nivelul intregii piete de eCommerce din Romania este de circa 1%. „Rata noastra de conversie este similara cu a eMag-ului”, a precizat Butufei.

Dupa introducerea mai multor metode de plata, mai ales plata ramburs, el se asteapta ca numarul comenzilor sa se cvadrupleze. Radu Butufei nu a oferit informatii privind numarul comenzilor din prezent.

Piata de comert online pe carduri emise in Romania s-a ridicat la finalul anului trecut la peste 1,1 miliard de euro, insa cumparaturile din magazinele online romanesti au totalizat sub 300 mil. Euro. In urma acestei campanii, si a altor initiative similare, reprezentantii pietei de profil se asteapta sa creasca ponderea magazinelor online autohtone in comertul electronic realizat pe cardurile romanesti.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?