[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayU: plata in rate pe internet a condus la o crestere cu 10% a sumelor cheltuite in magazinele online

23 iulie 2015

Introducerea platii online in rate pe internet, prin intermediul cardurilor, a avut o influenta pozitiva asupra cresterii volumelor tranzactionate. Aceasta a permis cresterea valorii medie a cosului de cumparaturi, mai ales in zona achizitiilor de IT&C.

“In principiu, valoarea medie a tranzactiei este foarte diferita de la o industrie la alta, dar in general vorbind, am constat o crestere cu cel putin 10% datorita cardurilor cu rate”, a declarat Marius Costin, CEO interimar la PayU Romania, citat de wall-street.ro.

Sunt domenii unde odata intrat in pagina de produs platesti online 100% cum este cazul la achizitia de bilete de avion sau la plata de facturi.
“In retailul online, estimarile noastre sunt ca plata cu cardul sau alte mijloace online se ridica la 25-30%. PayU a derulat in trecut diverse campanii de incurajare a magazinelor online sa rasplateasca cu beneficii concrete cumparatorii ce platesc online, iar o parte dintre ei ofera si acum, spre exemplu, transport gratuit la produsele achitate online cu cardul”.

Costin apreciaza ca, in prezent, aproximativ 37% dintre comenzi sunt platite direct din tableta sau telefon și estimeaza ca ponderea va creste la 40% pana la finalul anului, 60% ramanand desktop/laptop.

Potrivit oficialului PayU, daca ne referim la valoarea totala a tranzactiilor procesate, ponderea cea mai mare din piata de eCommerce o are in continuare industria turistica (bilete de avion, vacante) si cea a utilitatilor (telecom, gaz, energie electrica). Dincolo de aceste doua categorii, retailul online este in mare parte acaparat de IT&C, fashion (vestimentatie, incaltaminte si accesorii), home-deco, parfumuri si produse cosmetice, jucarii si produse destinate copiilor, carti.

„Toatele segmentele de retail online mentionate, plus turismul, transportul si utilitatile depasesc 80% din valorile tranzactionate online”, crede Costin.

CEO-ul interimar al PayU estimeaza ca piata de eCommerce va creste in 2015 cu circa 35% fata de anul anterior, insa aceasta pondere s-ar putea dovedi si mai mare pentru ca “sunt asteptati sa intre pe piata cativa comercianti mari”. El nu a oferit amanunte privind numele acestora, spunand insa ca in piata exista in prezent peste 10.000 de magazine online, detinute de cateva mii de companii.

“PayU deserveste cateva mii de magazine online, o buna parte din aceasta piata. Nu se mai deschid magazine online in ritmul in care se deschideau in urma cu ceva ani. Cumparatorii au devenit mai pretentiosi si cauta foarta multa calitate la un magazin online, de la un design frumos, pana la o interfata prietenoasa, navigare usoara si servicii impecabile. Vor sa gaseasca usor ce cauta si sa poata comanda rapid. Vor sa primeasca repede ce comanda si eventual, daca nu le place sau nu li se potriveste produsul, sa aiba o politica de retur foarte bine pusa la punct. De aceea, acum cine doreste sa deschida un magazin online in general se niseaza pe anumite tipuri de produse si isi face lectiile foarte bine din timp ca sa aiba sanse de succes”, a mai adaugat oficialul PayU.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?