PayU GPO România, liderul plăților digitale, anunță extinderea portofoliului său de servicii prin integrarea soluției Buy Now, Pay Later oferite de PayPo, principalul furnizor de servicii BNPL din Europa Centrală și de Est. Astfel, comercianții online care folosesc PayU pot pune la dispoziția clienților români opțiunea de a cumpăra imediat și de a plăti peste 30 de zile, fără niciun cost suplimentar.
Piața plăților Buy Now, Pay Later (BNPL) din Europa este în creștere rapidă, urmând să atingă 191 miliarde EUR în 2025. În perioada 2021-2024, piața a crescut cu o rată anuală de 20,6%, iar între 2025 și 2030 se estimează o creștere anuală de 9%, ajungând până la 293,7 miliarde EUR până la sfârșitul anului 2030.
„Prin introducerea serviciului PayPo în România, le oferim cumpărătorilor flexibilitatea de a plăti cum și când doresc și îi ajutăm pe comercianți să își crească vânzările între 10% și 30% și să consolideze relațiile cu clienții lor. După succesul înregistrat în Polonia, suntem încântați să aducem aceeași valoare și pe piața românească, sprijinind dezvoltarea comerțului online local”, declară Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
PayPo are deja peste două milioane de utilizatori activi și a procesat în 2024 tranzacții în valoare de peste 1,3 miliarde EUR doar în Polonia. Din 2022, compania s-a extins și pe piața românească, iar acum, prin parteneriatul cu PayU, serviciul devine disponibil pe scară largă pentru magazinele online locale.
„Acest parteneriat extinde experiența noastră de succes din Polonia și în România, aducând PayPo mai aproape de consumatori și comercianți locali. Suntem convinși că soluția BNPL va aduce beneficii semnificative, de la creșterea vânzărilor și atragerea de clienți noi, până la consolidarea loialității utilizatorilor existenți. Pentru noi, acesta este un pas important în misiunea de a face cumpărăturile mai accesibile și mai convenabile pentru toți românii”, a adăugat Raul Durma, General Manager PayPo România.
Beneficii pentru comercianți și consumatori
Conform datelor PayPo, integrarea soluției sale BNPL într-un procesator de plăți precum PayU poate reduce rata de abandon a coșului de cumpărături cu până la 20%, prin accelerarea deciziei de achiziție și eliminarea presiunii plății imediate. În același timp, contribuie la creșterea ratei de conversie, întrucât amânarea plății diminuează barierele de cumpărare și generează un volum mai mare de tranzacții.
În plus, PayPo poate crește valoarea medie a comenzilor cu până la 60%, datorită flexibilității oferite clienților finali, inclusiv pentru achizițiile peste medie. Această soluție aduce și un avantaj competitiv, printr-o metodă de plată modernă și flexibilă, esențială în industrii precum fashion, electronice sau produse de valoare ridicată.
Pe de altă parte, consumatorii beneficiază de flexibilitate financiară, cu plată în termen de 30 de zile, fără dobânzi sau taxe suplimentare. Checkout-ul este rapid și sigur, fără a introduce manual datele de card, iar plata se face doar pentru produsele păstrate, eliminând riscurile legate de retururi.
Cum funcționează PayPo prin PayU
Noua opțiune de plată este disponibilă pentru tranzacții cu valori cuprinse între 50 și 2.500 lei. Clienții aleg opțiunea „Plătește mai târziu cu PayPo” în pagina de checkout, iar comanda este procesată imediat. Ulterior, aceștia beneficiază de o perioadă de 30 de zile pentru a achita suma integrală.
Pentru comercianții deja înrolați în PayU, soluția va fi activată automat, fără a fi necesară semnarea unor documente adiționale sau implementarea unor modificări tehnice. Mai mult, până la 10 decembrie 2025, PayU lansează o campanie promoțională prin care comisioanele de procesare și taxele fixe sunt zero pentru toate tranzacțiile efectuate prin PayPo.
____________
PayPo este principalul furnizor de servicii Buy Now, Pay Later (BNPL) din regiunea Europei Centrale și de Est. Cu peste 60.000 de parteneri comercianți, compania se remarcă prin unul dintre cele mai bune scoruri NPS (Net Promoter Score) de pe piață. Lansată în Polonia în 2017, PayPo oferă o experiență de plată pentru peste 2 milioane de utilizatori. De asemenea, compania face posibilă integrarea serviciilor BNPL și în canale offline, prin parteneriatul cu un furnizor internațional de plăți cu cardul, asigurând o experiență de cumpărături fluidă atât online, cât și în magazinele fizice.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: