[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayU: comerciantii romani au inregistrat vanzari de 15 mil. lei pe pietele din Bulgaria si Ungaria intr-un singur week-end

29 noiembrie 2018

În weekendul reducerilor din Bulgaria și Ungaria (23-25 noiembrie), comercianții români din portofoliul PayU au înregistrat cumpărături plătite online în valoare de aproximativ 15 milioane de lei, în creștere cu peste 40% față de anul trecut. Numărul de plăți online înregistrate prin PayU în Bulgaria și Ungaria în cel mai mare weekend al reducerilor a ajuns la peste 54.000, cu 35% mai mult decât anul anterior.

,,Black Friday este un fenomen și în afara granițelor țării. Comercianții români care au înțeles acest lucru și și-au extins afacerea în țări vecine precum Bulgaria și Ungaria au creșteri impresionante de la an la an. Deși vorbim de o valoare a evenimentului de 10 ori mai mică decât în România, creșterea anuală este comparabilă cu cea locală. Acest lucru ne indică o oportunitate mare pentru magazinele online: acestea pot ajunge chiar să își dubleze vânzările lunare dacă se extind pe piețele vecine”. declară Marius Costin, Country Manager PayU în România.

Black Weekend în Bulgaria: creșteri mai mari decât în România
În Bulgaria, Black Friday și weekendul prelungit de reduceri de anul acesta au generat cele mai mari creșteri de până acum în sistemul PayU. Numărul de tranzacții online a crescut cu 53%, ajungând la 13.162. Aproximativ 83% din acestea au fost realizate în ziua de vineri, 23 noiembrie.
Comercianții români din portofoliul PayU care au avut campanii de reduceri în Bulgaria au înregistrat, în total, cumpărături plătite online de peste 8.3 milioane le lei, cu 53% mai mult decât anul trecut. Cea mai mare parte din această sumă (88%) provine din ziua de Black Friday.
,,Piața de e-commerce din Bulgaria se dezvoltă rapid. De Black Friday, peste 43% din cumpărătorii online bulgari au achiziționat produse. Acest lucru înseamnă că magazinele online din România pot accesa încă 830.000 de potențiali cumpărători în această perioadă, care sunt dispuși să plătească online mai mult decât românii. Valoarea medie a coșului de cumpărături de la vecinii bulgari s-a ridicat la aproximativ 640 lei anul acesta.” adaugă Marius Costin.
Bulgarii preferă să cumpere online produse din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii), produsele electronice ocupând locul al doilea în top.

Black Weekend în Ungaria: interes crescut pentru magazinele din alte țări
În Ungaria, o piață de e-commerce mai matură comparativ cu Bulgaria, valoarea plăților online înregistrate de comercianții români în platforma PayU s-a ridicat la aproximativ 6.5 milioane de lei, în creștere cu 27% comparativ cu anul trecut. 55% din această sumă a fost înregistrată în ziua de Black Friday.
Și numărul de tranzacții online a crescut cu 30%, ajungând la 41.134. 83% din acestea au fost realizate vineri, 23 noiembrie.
,,Ungaria vine cu o piață de 1.5 milioane de potențiali cumpărători de Black Friday. Comparativ cu alte țări, Ungaria aduce și un interes ridicat pentru cumpărături online realizate la magazine din alte țări. În 2017, cumpărătorii online au cheltuit 1.2 miliarde de euro pe platformele comercianților din afara granițelor țării. Ungaria este și principala țară de unde s-a cumpărat online în România de Black Friday.” declară Marius Costin, Country Manager PayU în România.

Produsele din categoria IT&C sunt pe locul I în topul preferințelor ungurilor, urmate de cele din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii).

Sursa datelor: PayU în România, Statista 2018, eNet 2017

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?