[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayPoint România raporteaza 800 milioane de tranzactii plati facturi si cea mai extinsa retea nationala de POS-uri, in 15 ani de cand a fost lansat serviciul pe piața locală 

18 august 2023

PayPoint România sărbătorește 15 ani de la momentul lansării oficiale a serviciului de plăți facturi pe piața din România şi încasarea primei facturi pe terminal.  

La 15 ani distanță, portofoliul de parteneri depășește 250 de furnizori, reţeaua de puncte de plată numără aproximativ 20.000 magazine, iar volumul de tranzacții plăți facturi înregistrate de la introducerea serviciului pe piață depășește 800 de milioane.  


PayPoint a intrat pe piaţa locală în 2007, odată cu achiziţia companiei Paystore, având ca obiectiv principal accelerarea business-ului pentru a deveni principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail. Un an mai târziu, în august 2008, compania a anunțat intrarea pe un segment nou în mediul de retail, cel de plată a facturilor.  

„Pe parcursul celor 15 ani care au urmat, dezvoltarea a fost una dinamică şi accelerată, pe toate palierele de interes, creşterea fiind atât una organică, cât şi ca urmare a unor achiziţii.” potrivit comunicatului.

Astfel, în octombrie 2017 PayPoint a finalizat preluarea Payzone SA, consolidându-şi poziţia în mediul de retail, iar în februarie 2022 a accesat aria smart-tech achiziţionand 24pay, aplicația de plată pentru transportul în comun cu cea mai mare extindere la nivel național.

În plus, anul trecut a marcat înlocuirea tuturor terminalelor din piaţă cu POS-uri de ultimă generaţie şi, odată cu acestea, şi-a îndreptat atenţia către  un nou serviciu: acceptarea la plată a cardurilor pentru cumparăturile efectuate în locaţiile partenere PayPoint. 

„Aceste achiziţii au susţinut şi accelerat creșterea şi diversificarea business-ului prin adăugarea unor noi segmente şi prin alinierea la noile tendinţe ale pieţei: transfer de bani, coletărie, plată rovinietă, monedă electronică, loto şi multe altele.” precizeaza compania.

Astfel, în acest moment, portofoliul de parteneri PayPoint numără peste 250 de furnizori din domenii variate, pentru care se pot face plăţi în cele aproximativ 20.000 magazine partenere. De la introducerea serviciului pe piața din România și până la finalul anului financiar 2022-2023, PayPoint România a procesat în total peste 800 milioane tranzacții plăți facturi, utilităţile având ponderea cea mai ridicată. 

Utku Ogrendil, CEO PayPoint România, a declarat: „Istoria PayPoint a demonstrat faptul că românii apreciază soluţii de plată simple, sigure şi rapide, care îi ajută să economisească timp şi să se bucure de ceea ce contează. În tot ceea ce facem ţinem cont de nevoile acestora, de evoluţiile din piaţă, anticipăm tendinţe şi încercăm să fim mereu prezenţi cu soluţii inovatoare. Acum 15 ani era anunţată lansarea serviciului Plăţi Facturi pe terminale, în mediul din retail; acum, sub umbrela PayPoint se dezvoltă cea mai extinsă reţea naţională de POS-uri ce acceptă la plată o gamă variată de servicii – unele atipice mediului de retail; suntem prezenţi pe segmentul plăţilor digitale cu un e-wallet complet, prin care românii pot efectua online plăţile recurente; avem o reţea de AVM-uri ce răspund nevoilor celor ce pun accent pe servicii neasistate, iar investiţiile pentru dezvoltarea business-ului vor continua.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?