PayPoint doreste colaborarea cu ANAF – compania are o retea de 10.200 magazine partenere, jumatate fiind in rural

2 august 2016

Peste 70% dintre utilizatorii sistemului PayPoint isi doresc sa poata plati si taxele si impozitele prin acest sistem. De altfel, segmentul „taxe si impozite” ocupa primul loc in clasamentul platilor pe care consumatorii si-ar mai dori sa le faca in magazinele partenere PayPoint, potrivit celui mai recent studiu realizat de Millward Brown pentru PayPoint Romania la nivel national.

„Cercetarea intreprinsa recent a confirmat ceea ce noi stiam deja: in piata exista o nevoie uriasa de implementare a unor solutii practice de plata a taxelor, impozitelor si amenzilor pentru utilizatorii de numerar sau pentru cei care nu stiu, nu vor sau pur si simplu nu au cum sa realizeze plati online. PayPoint raspunde cu succes acestei nevoi. Suntem extrem de interesati de o colaborare cu Autoritatile statului la nivel central, care sa permita fiecarui contribuabil sa-si plateasca obligatiile fiscale catre buget simplu si rapid, prin terminalele de plata PayPoint.”, a declarat Mugur Dogariu (foto), Managing Director PayPoint Romania.

Astfel, cetatenii din toata tara ar avea la dispozitie peste 10.200 de magazine de proximitate. Dogariu a precizat ca jumatate din aceste magazine sunt in rural, unde romanii efectueaza deja o gama variata de plati.

„In ultimul an observam o promovare intensa in media a canalelor de plata online, fiind incurajata exclusiv plata cu cardul bancar. Fara a subestima importanta mijloacelor moderne de plata pe baza de card, credem ca este esential ca si marea masa a populatiei Romaniei sa aiba o alternativa viabila de plata. Sa nu uitam ca, la nivel national, oamenii prefera numerarul in proportie covarsitoare iar numarul celor care pot face plati online este limitat. Mai mult, in zonele rurale sau in urbanul mic (adica in mai mult de jumatate de tara) situatia este cu atat mai accentuata. Totodata, trebuie sa avem in vedere si persoanele in varsta, care trebuie sa stea in continuare la cozile de la ghisee. Nevoia unor canale de plata alternative si cu adevarat accesibile majoritatii este extrem de mare.”, a mai adaugat Dogariu.

Amintind despre proiectul Ministerului Finantelor Publice, privind o infrastructura electronica de comunicatii cu toate institutiile publice din Romania, Dogariu spune ca „avem capacitatea tehnica de a ne integra si a implementa acest proiect”.

„Exista o dorinta uriasa a utilizatorilor sistemului nostru de a face si aceste plati prin PayPoint, avem experienta a peste 60 de milioane tranzactii Plati Facturi efectuate doar in anul financiar 2015-2016 si putem oferi atat Ministerului Finantelor, cat si oricarei alte institutii o solutie care in momentul de fata raspunde nevoilor majoritatii contribuabililor,” a adaugat Mugur Dogariu.

In prezent, reteaua punctelor de plata PayPoint numara peste 10.200 de magazine partenere in toata tara, sistemul permitand consumatorilor sa efectueze o gama variata de plati, in numerar, prin terminalele PayPoint: plati facturi, incarcare electronica, transfer de bani, incasare contravaloare rovinieta etc. In anul financiar 2015-2016, prin PayPoint s-au efectuat 60,2 milioane de tranzactii plati facturi, cu 12,7% mai multe fata de anul precedent, de la an la an fiind raportate cresteri pe toate liniile de interes.

Studiul a fost realizat de Millward Brown pentru PayPoint Romania la nivel national, in perioada Aprilie-Mai 2016, fiind utilizate urmatoarele doua metodologii: interviuri in fata unor magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural (pe un esantion de 1.000 de persoane, 18-65 ani, utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint) si interviuri telefonice (pe un esantion de 1.000 de persoane din mediul urban si rural, 18-65 ani, responsabile cu efectuarea platilor in gospodarie).

Sursa: hotnews.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?