[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

PayPoint discuta cu autoritatile pentru colectarea taxelor si impozitelor – plata facturilor online sau de pe terminale mobile in viitorul apropiat

30 decembrie 2014

Cu peste 125 mil. tranzactii de plati facturi procesate din august 2008 (momentul lansarii), dintre care 25,2 mil. doar în prima jumatate a anului financiar 2014-2015 (+53% fata de aceeasi perioada a anului precedent) si o retea de 8.750 de terminale – optimizata inclusiv pentru mediul rural – PayPoint doreste acum sa colecteze taxele si impozitele datorate de cetatean administratiei fiscale.

Intr-un interviu acordat wall-street, Mugur Dogariu – managing partner PayPoint a declarat ca „in categoria lucrurilor care ar putea functiona mai bine s-ar putea incadra discutiile cu autoritatile din Romania, pentru a permite colectarea taxelor si impozitelor prin reteaua noastra”.
In aceasta arie, „avem impedimente legate de integrarea bazelor de date sau de legislatie, dar si in ceea ce priveste receptivitatea autoritatilor pentru eficientizarea metodelor de plata a impozitelor, taxelor si amenzilor”.

Potrivit reprezentantului PayPoint, metodele de plata disponibile in acest moment – la ghiseul autoritatilor fiscale, cu cardul in mediul virtual sau la oficiile postale – sunt influentate si de gradul diferit de dezvoltare a regiunilor tarii, de nivelul de bancarizare si, cel mai important, de preferintele si nevoile oamenilor.

Compania cunoaste foarte bine potentialul fiecarei regiuni în parte, Dogariu declarand ca firma pe care o conduce beneficiaza de suportul unui sistem de mapare digitala „pentru a analiza permanent potentialul fiecarei zone din tara la nivel de detaliu, chiar la nivel de strada si pentru a putea decide unde se justifica prezenta unui punct de plata PayPoint”.

„Cu alte cuvinte, niciunul din cele peste 8750 de terminale PayPoint nu este instalat la intamplare, stim cat poate produce fiecare zona, stim unde trebuie sa fim si ne asiguram ca semnam parteneriate cu cele mai bune locatii din aria respectiva.”, a mai declarat Dogariu.

Potrivit acestuia, de-a lungul anului 2014, evolutia serviciilor consacrate de plati facturi si incarcare electronica pentru telefonie mobila a fost eclipsata de cresterile inregistrate pe segmente de servicii noi, cum sunt transferul de bani si plata contravalorii rovinietei.

Utilizarea numerarului ramane metoda de plata „covarsitor dominanta” însa Dogariu a precizat ca „in cadrul Grupului PayPoint, divizia de plati mobile si online ocupa un loc important, iar implementarea serviciilor oferite de ea in Romania „este una dintre prioritatile noastre in viitorul apropiat”. „Vom capitaliza si pe plan local pe aceasta expertiza si vom fi capabili sa oferim atat clientilor (companiile de utilitati, telefonie, etc), dar si consumatorilor nostri o varietate de modalitati de plata – numerar, card, plati online, plati mobile”.

In prezent, PayPoint are contracte semnate cu 87 de clienti importanti din domeniul telecomunicatiilor, al utilitatilor si al serviciilor financiare, dintre care 76 sunt contracte pentru servicii de colectare plati. Totodata, PayPoint ofera serviciile de transfer de bani Western Union pe propriile terminale, permitand astfel clientilor sa trimita sau sa primeasca bani atat din afara tarii, cat si de pe teritoriul Romaniei.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?