PayPal: piata de comert electronic din Romania se poate dubla in urmatorii 2-3 ani

10 iunie 2013

“Vedem un potential foarte bun de crestere pe piata din Romania pentru PayPal. Potentialul este enorm, piata de comert electronic se poate dubla in urmatorii 2-3 ani”, a declarat Damien Perillat, Managing Director pentru Europa Centrala si de Est al PayPal in cadrul unei emisiuni ZF transmisa de la ICEE fest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate internetului din Europa de Est desfasurat in Bucuresti la finele saptamanii trecute.

Oportunitatea de crestere pentru PayPal este data de faptul ca multi romani cumpara din magazinele online de la extern si mai putin de la intern. “Potentialul nostru este ridicat in Romania pentru ca utilizatorii cumpara electronic intr-un procent foarte ridicat din strainatate”, a mai adaugat oficialul PayPal.


S-ar putea ca reprezentantul PayPal sa se fi pripit putin cu asteptarile sale, nu atat in privinta cresterii pietei de comert electronic pe cardurile emise in Romania cat mai ales pe tema beneficiarului acestei cresteri. Chiar daca nu avem inca un amazon.com local, sunt din ce in ce in ce mai multe site-uri romanesti care se dezvolta dupa modelul american.

Piata interna, data de magazinele online autohtone, are o oferta tot mai bogata si mai atractiva, iar cresterea de credibilitate este evidenta, si ea, la nivelul consumatorului final. Oficiali ai unor importante magazine online romanesti, declara ca reactia pietei le-a depasit deja toate asteptarile.


Daniel Nicolescu, CEO al PayU Romania

« Suntem intr-un an de executie. Ne-a depasit asteptarile numarul celor care s-au inrolat in sistemul care le permite sa faca o plata cu un singur click prin stocarea datelor cardului la noi pe servere. 91% dintre clienţii PayU care folosesc magazine care au implementat acest sistem opteaza pentru el. Exemple Voyo.ro, elefant.ro.

Cred ca avem o piata care a depasit 1 mld. euro, prevedem o crestere de 30%. Cea mai usoara modalitate de crestere este de a aduce cumparatori noi in mediul online. Eu sper ca in urmatorii ani sa fie o rata de crestere de 10% a pietei, cum este pe pietele mature cu volume mari”.

Cristi Herghelegiu, CEO al elefant.ro

“Cartile digitale cresc mai repede decat media cartilor tiparite. Avem peste 2.000 de titluri in format digital, in total avem 60.000. Cifra de afaceri pe anul trecut a fost de 3,6 mil. euro. CA pe anul acesta pare desprinsă din romanele SF, avem o crestere de 3 cifre, avem o rata de crestere agresiva, de peste 100%.

Orice lucru care poate aduce un plus de valoare familiei vrem sa il adaugam in portofoliul de servicii. RCA-ul este unul dintre aceste servicii. Cartea inseamna peste 80% din business. Obiectivul este ca acest domeniu sa creasca. Avantajul nostru este ca avem o vitrina infinita. Putem sa construim un mall fara a investi o suma enorma.

Avem sute de mii de utilizatori pe site iar ritmul de crestere este foarte sustinut”.


Mihai Patrascu, CEO al evomag.ro

“Avem o crestere de 30% a cifrei de afaceri. Este fluctuanta fata de alti ani. Avem o crestere mai mare decat piata. Nu mai poti sa te extinzi vertical, ci orizontal. Este pacat după ce ai castigat increderea unui client sa nu-i oferi mai multe produse. Am avut o cifra de afaceri de aproape 14 milioane de euro anul trecut.

Facebook-ul iti ofera avantaje extrem de mari. Poti sa urmaresti clientul oriunde se duce. Facebook-ul vinde indirect, te ajuta sa-ti creezi un brand. Investim in publicitate pe Facebook cateva mii de euro. Sunt convins că bugetul de Facebook va fi in curand egal cu cel alocat Google. 2 oameni se ocupa de Facebook la evomag.ro”.


Dan Damian, CEO al Kondiment

“Sansa economiei de a creste este sa migreze spre digital. Acum cativa ani se spunea ca daca nu esti pe web nu existi, acum incepe sa se spuna ca daca nu esti pe echipamente mobile nu existi. Cresterea in digital vine indiferent de starea economiei.

Kondiment are patru linii de business: pe politica, travel, e-commerce si e-administration. In toate zonele au fost cresteri pentru ca totul, din ce in ce mai mult, merge spre online. Anul trecut toate companiile din grup au avut afaceri cumulate de peste doua milioane de euro”.


Julien Ducarroz, director comercial al Orange Romania

„Avem 500.000 de clienti in fiecare luna care folosesc contul personal online pentru a-si modifica abonamentul, pentru a pune intrebari. Cresterea numarului de utilizatori de internet coroborata cu ascensiunea facebook a dus si la schimbari in modul de a face business al companiei. Oamenii se asteapta sa raspundem din in ce mai mult pe facebook la intrebari in loc sa mai sune la call-center, iar in acest context am format o echipa dedicata care se ocupa de relatia cu clientii prin intermediul retelei de socializare. Facebook devine o tara in interiorul tarii”.

Sursa: ZF

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?