[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Pastila de week-end: Strategia floridelux s-a bazat pe sfaturile unui florar rom

4 martie 2016

Atunci când a intrat în afacerea online de vânzare de flori, cei mai buni profesori pentru Marius Dosinescu, fondatorul Floridelux.ro, au fost romii. Deși a lansat portalul cu mare pompă și l-a promovat în presă, marfa nu se vindea. A cerut sfatul tuturor celor pe care i-a întâlnit, de la absolvenți de MBA la profesori de economie, și toți i-au spus că acest gen de comerț nu are viitor. Cel care i-a dat singurul sfat cu adevărat valoros a fost un florar rom.

Romii au în sânge comerțul cu flori iar Dosinescu a recunoscut ca acestia l-au ajutat „extraordinar de mult” în perioada de început. Lansat în 2004, site-ul Floridelux.ro a fost inițial un eșec, recunoaște fondatorul lui. A fost lansat cu o investiție destul de mare, la Marriott, cu reclamă în ziare, plus apariții la TV. „Și totuși nu intrau comenzi”, își amintește Dosinescu.

Prețurile erau cu aproximativ 30% peste cele cu care se vindeau florille la tarabe, nu în florării. Timp de o săptămână, Dosinescu s-a dat cu capul de pereți: știa că a făcut bine ceea ce a făcut, compara cu site-urile din străinătate, produsele erau de calitate și asemănătoare cu cele de acolo, dar nu se vindeau. Nu înlelegea unde greșește și ajunsese la un blocaj.

A vorbit cu absolvenți de MBA, cu profesori de economie și cu foarte mulți alți oameni, dar nimeni n-a putut să-i dea o explicație. Toți spuneau că nu are niciun viitor acest tip de comerț și că ar trebui să se resemneze. Întâmplarea a fost că s-a întâlnit cu un florar rom, căruia i-a povestit frustrările lui, ca între colegi de breaslă.

Florarul l-a lăudat, a recunoscut că afacerea lui Dosinescu arată foarte bine, însă l-a avertizat că îi lipsește ceva. „Tu nu știi cu prețurile”, i-a zis, și i-a explicat că cei care cumpără, dacă vor să plătească acel preț pe care îl cere noul florar, se duc la colțul străzii și cumpără de acolo. Dosinescu a dublat imediat prețurile și florile au început să se vândă.

Ulterior, a făcut niște studii de piață și așa a aflat că tot ce era online era perceput ca fiind ceva de lux, iar oamenii nu aveau foarte mare încredere dacă vedeau ceva ieftin sau mai ieftin ca în magazine. După acest episod lucrurile au început să se schimbe. Așa a ajuns portalul Floridelux.ro să aibă anul trecut o cifră de afaceri de un milion de euro și un profit net de 200.000 de euro, o marjă foarte mare comparativ cu multe alte segmente de business.

Sursa: profit.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?