[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Pasi de urmat si costuri pentru comerciantii care de la 1 ianuarie 2017 vor fi obligati sa accepte cardul la plata

23 noiembrie 2016

De la 1 ianuarie 2017, „persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei vor avea obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit.”, potrivit Legii 209/ 9 noiembrie 2016, asa numita lege cash-back, care a fost publicata in Monitorul Oficial 913 din 14 noiembrie 2016.

In cazul in care nu se vor conforma noilor prevederi, firmele in cauza risca amenzi de la 5.000 lei la 7.500 lei.
Ce au de facut micii comercianti de cartier, care intra sub incidenta legii, pentru a evita acest lucru?

Pentru a putea intra in posesia unui dispozitiv POS comerciantii trebuie sa contacteze orice sucursala a bancii si sa incheie un contract de acceptare la plata cu cardul. Dupa ce contractul a fost aprobat de banca, comerciantul poate solicita acesteia instalarea de terminale EPOS si acces la sistemele necesare tranzactionarii, in punctele de lucru, magazinele, locatiile  in care doreste acest lucru. Banca va realiza setarile necesare in sistemele proprii, va instala terminalele in locatiile comerciantului si va instrui personalul acestuia.

La ce costuri poate fi implementat serviciul de acceptare
In general, comerciantii si bancile au mai multe solutii de utilizare a aparatelor: cumpararea, primirea in folosinta gratuita, inchirierea contra cost sau primirea in custodie.

„In cele mai multe cazuri insa bancile acceptatoare ofera terminalele EPOS gratuit si comisioneaza accesul la ansamblul sistemelor prezentate la punctul, partial prin comisioane pe tranzactie, partial prin comisioane lunare pentru administrarea serviciului” – a declarat Mihai Negulescu, director acceptare carduri si e-commerce in cadrul Raiffeisen Bank.

Potrivit acestuia, bancile sunt obligate de reglementarile in vigoare sa perceapa comisioane diferentiate.

„Bancile au politici diferite privind comisioanele aplicabile, astfel incat exista in prezent in piata structuri de preturi avantajoase pentru fiecare categorie de comercianti. Incepand cu luna iunie a acestui an, intrat in vigoare o reglementare europeana (Reg. UE 751/2015) ce obliga bancile acceptatoare sa ofere comisioane diferentiate in functie de marca si tipul cardului utilizat la plata, ceea ce face obligatorie existenta unor oferte personalizate in functie, in principal, de industria in care activeaza fiecare comerciant”, a explicat Negulescu.

In orice caz, bancile au grija sa-si acopere costurile cand ofera aceste terminale comerciantilor.

„Trebuie stiut ca pentru o banca, costul lunar pentru punerea la dispozitia comerciantilor a sistemelor functionale mentionate este de cel putin 10 EUR per terminal, fiecare banca isi recupereaza aceste costuri de la clienti functie de propriile politici comerciale. Acesta reprezinta costul efectiv cu infrastructura, peste acesta se adauga si costuri la fiecare tranzactie”, a mai precizat reprezentantul Raiffeisen Bank.

Sursa: StartupCafe.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?