[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Parteneriat tehnologic prin care angajatii vor putea semna electronic documente prin intermediul chatbotilor

1 aprilie 2020

DRUID, companie specializată în dezvoltarea de asistenţi virtuali inteligenţi (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise, anunţă semnarea unui parteneriat tehnologic cu Namirial, unul dintre liderii globali în Managementul Tranzacţiilor Digitale. „Prin acest parteneriat, angajaţii vor putea semna electronic documente prin intermediul chatboţilor Druid, indiferent dacă lucrează de la sediul companiei sau de acasă.”, potrivit comunicatului.

Prin integrarea cu Namirial, semnarea electronică a unui document digital se poate face direct prin intermediul chatbotului, în orice scenariu de semnare, cum ar fi: la punctul de vânzare, la punctul de acordare service tehnic, angajaţi aflaţi în mişcare, sau angajaţi care lucrează de acasă.

Chatbotul va aplica automat documentului digital tipul de semnătură electronică specific fluxului intern, rolului şi drepturilor angajatului (semnătură electronică simplă, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată). Documentele digitale sunt ulterior arhivate electronic, purtând mărci temporale, respectând pe deplin atât legislaţia românească, cât şi legislaţia Europeană în vigoare.

„Astfel, o companie îşi poate înarma angajaţii în doar câteva zile cu un instrument de decizie simplu, disponibil pe orice mobil, prin care pot fi digitalizate procese cheie din cadrul organizaţiei: înrolare clienţi, semnare contracte de muncă conform noilor reglementări ITM, încheiere contracte cu clienţi sau furnizori, aprobare fluxuri interne de tip cereri concedii, deconturi, declaraţii, pontaje – toate într-un mod conversaţional, direct prin intermediul chatboţilor.”, potrivit Druid.

Conform noilor măsuri aprobate de către Guvernul României, odată semnate electronic, solicitările persoanelor fizice sau juridice vor putea fi trimise online şi către instituţiile publice. Documentele în format electronic care poartă semnătură electronică calificată vor fi asimilate înscrisurilor oficiale, aşa cum sunt acestea definite de lege.

Semnătura electronică va fi disponibilă tuturor chatboţilor DRUID. Cristina, chatbotul dedicat Resurselor Umane, a fost deja adaptată cu fluxuri de aprobare simplificate pentru manageri, rapoarte de evaluare activitate zilnică telemuncă, generare declaraţie angajator pentru facilitarea deplasărilor în starea de urgenţă. Toate documentele interne de tip cereri de concedii, pontaje, deconturi, adverinţe, contracte de muncă, vor putea fi semnate în format digital direct prin intermediul chatbotului Cristina. Chatbotul dedicat managerilor, Ana, permite semnarea contractelor cu clienţi şi furnizori, a bugetelor de investiţii, a bugetelor operaţionale, a contractelor de muncă – prin aplicarea semnăturii electronice calificate.

„Când un document trebuie semnat de mai mulţi oameni care fizic sunt la adrese diferite, printarea pe hârtie, semnarea lui şi trimiterea prin curier pur şi simplu nu mai sunt viabile. Oferim tuturor clienţilor posibilitatea de a semna oricând, oriunde, prin orice dispozitiv conectat la Internet documentele necesare în format electronic, perfect legal. Introducerea semnăturii electronice arată viteza noastră de adaptare în faţa noului context provocat de virusul COVID-19.” declară Liviu Drăgan, CEO DRUID.

„Serviciile Namirial respectă toate reglementările legislative româneşti în vigoare, precum şi Regulamentul UE privind identitățile electronice și semnăturile digitale (eIDAS). Respectăm, de asemenea, directivele împotriva spălării banilor (AMLD). DRUID poate oferi acum, într-un mod conversaţional, procese end-to-end de înrolare a clienţilor. Clienţii pot fi identificați printr-o sesiune video, de la distanţă, care include verificarea actelor de identitate, emiterea de la distanţă a unui certificat calificat (dacă este necesar) şi semnarea documentelor, realizându-se astfel un proces de înrolare în maxim 10 minute” declară Adrian Dinculescu, Namirial Partnership & Alliance Manager.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?