Parteneriat intre FintechOS si Certsign pentru furnizarea de solutii exclusiv digitale de verificare la distanta a identitatii clientilor

29 septembrie 2020

Băncile au la dispoziție o soluție exclusiv digitală pentru operațiunile zilnice, conformă cu regulamentele în vigoare, care echivalează cu prezența fizică a clientului la sediu.

FintechOS, furnizor global de tehnologie pentru domeniul financiar-bancar a încheiat un parteneriat cu certSIGN, furnizor de Servicii de Încredere atât pe plan local, cât și internațional, pentru a le oferi băncilor o soluție completă, sigură și certificată necesară derulării operațiunilor zilnice, exclusiv în mediul digital.

Astfel*, băncile au posibilitatea să verifice de la distanță identitatea clienților, să le prelucreze informațiile, dar să și deruleze end-to-end operațiunile pentru persoane fizice și IMM-uri – de la înrolarea de clienți noi până la semnarea electronică, cu aceeași valoare ca și semnătura olografă, a documentelor necesare pentru produse de creditare.

„Elementul de noutate pe care îl oferă soluția creată de FintechOS și certSIGN constă în faptul că procesul digital este echivalent cu prezența fizică a clientului la sediul băncii,” potrivit comunicatului.

De asemenea, soluția asigură condiția obligatorie de identificare a non-clienților și clienților noi, precum și pe cea de a crea premisele semnării electronice cu valoare legală – fie că e vorba de operațiuni simple, precum înrolarea (onboarding-ul) sau creditarea pentru persoane fizice și IMM-uri.

„Odată ce clientul este identificat și înrolat, acesta poate interacționa exclusiv digital cu banca, semnând electronic, cu valoare legală, toate documentele,” mai precizeaza banca.

Zeci de mii de interacțiuni electronice se desfășoară zilnic în industria serviciilor financiare cu ajutorul soluțiilor realizate de FintechOS și partenerii săi, în scenarii dintre cele mai variate – de la achiziția unei asigurări de sănătate până la înrolarea unui IMM pentru un credit.

Todi Pruteanu, Director pentru Parteneriate în cadrul FintechOS a declarat: „Parteneriatul nostru cu certSIGN este foarte relevant în condițiile actuale. Extindem opțiunile de servicii de încredere deja integrate în soluțiile FintechOS pentru ca fiecare instituție să aleagă în funcție de politica internă și cerințele de conformitate aplicabile.

O instituție financiară de top cu procese din retail lansate în producție a validat deja această soluție comună. Este evident că atât companiile, cât și clienții preferă interacțiunea digitală, tendința fiind accelerată în pandemie și, foarte probabil, ireversibilă”.

În contextul actual, digitalizarea proceselor de business joacă un rol foarte important nu doar în ceea ce privește timpul, ci și în ceea ce privește sănătatea populației.  Soluția pe care am reușit să o dezvoltăm și ulterior să o implementăm la OTP Bank, cu ajutorul partenerului FintechOS, este în acord cu Regulamentul European eIDAS și oferă posibilitatea clienților de a se identifica și a semna documentele, ca și cum ar fi prezenți fizic la sediul băncii.

Această soluție poate fi implementată cu succes de către orice alt furnizor de produse bancare din România sau din afara țării”, a declarat Adrian Floarea, CEO al certSIGN.

Soluția ce a rezultat în urma parteneriatului dintre FintechOS și certSIGN poate fi utilizată de clienți din orice stat membru UE și de companii cu sediul în oricare dintre țările membre UE.

Mecanismul de implementare a soluției comune FintechOS-certSIGN a devenit parte a procesului certSIGN și este conform cu reglementările naționale și europene. Acest proces a fost auditat în vara lui 2020, și notificat către Organismul de Supraveghere a Prestatorilor de Servicii de Încredere Calificați din România.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?