Pana in iunie 2020, mobile banking-ul va deveni modalitatea principala de a face banking la distanta pentru clientii BRD de online

5 august 2019

Intre iunie 2016 si iunie 2019, BRD Groupe Societe Generale a inchis 119 unitati, astfel ca reteaua nationala de sucursale si agentii a scazut de la 818 la 699, potrivit raportului semestrial 2019 al bancii. In aceeasi perioada, banca a raportat o crestere a gradului de echipare pentru clientii persoane fizice, privit ca numar de produse per client, de la 3,99 in iunie 2016 la 4,25 in iunie 2019.

BRD a inchis 119 unitati in ultimii trei ani. Procesul s-a accelerat in perioada iunie 2018 – iunie 2019, cand au fost inchise 55 de unitati.

Explicatia este data de cererea tot mai mare pentru solutiile de banca la distanta, MyBRD Net si MyBRD Mobile. Astfel, numarul cumulat al contractelor de internet banking si mobile banking a crescut cu aproape 500.000 in ultimii doi ani, ajungand la peste 1,7 mil.


Crestere mai accelerata pe contractele de mobile banking in ultimii doi ani.
In timp ce cresterea pe contractele de internet banking indica o relativa plafonare, adoptia mobile banking-ului in randul clientelei ramane extrem de ridicata. Daca in iunie 2017 raportul dintre numarul contractelor My BRD mobile si cel al contractelor MyBRD Net era de 1 la 2,3, doi ani mai tarziu este de numai 1 la 1,33. Mentinerea acestui ritm ca va face ca, pana in iunie 2020, clientii BRD sa prefere deja mobile banking-ul, care va deveni majoritar in contractele de banking la distanta.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?