Montran, furnizorul soluției centrale RoPay (Plăți Instant prin cod QR), oferă băncilor comerciale o soluție completă care facilitează aderarea rapidă la noua schemă de plată.
Deși sistemul central RoPay a intrat în producție de câteva luni, este nevoie ca fiecare bancă să facă modificări în aplicațiile mobile existente sau să ofere aplicații mobile separate pentru a suporta diversele scenarii de plată. Pentru scenariul P2P (person to person), de exemplu, este nevoie de generare de cod QR, scanare de cod QR, prezentare de notificări și fluxurile de comunicare cu sistemul central RoPay.
În scenariile P2M (person to merchant), pe lângă funcționalitatea de mai sus legată de codurile QR, există și necesitatea administrării punctelor de lucru ale comercianților, a terminalelor de scanat și a utilizatorilor. Montran vine în ajutorul băncilor cu o soluție pentru aceste scenarii, printr-o aplicație mobilă pentru comercianții mici și mari, reducând astfel la minimum efortul necesar pentru implementare din partea băncilor pentru aceste scenarii mai complexe.
Componentele oferite de Montran sunt:
. Gateway de conectare la sistemul central RoPay, utilizabil atât de aplicația mobilă oferită de Montran pentru P2M, cât și de aplicațiile mobile existente pentru P2P.
. Interfață web dedicată băncii, ce permite administrarea sistemului și a comercianților.
. Interfață web opțională, dedicată comercianților mai mari, ce le permite să își administreze singuri locațiile fizice și terminalele de plată.
. Aplicație mobilă (Android și iOS) adresată casierilor fiecărui comerciant, ce le permite să înregistreze intenții de plată, să genereze și să afișeze codurile QR și, implicit, să primească plăți prin sistemul RoPay.
. Opțional, Montran oferă și o soluție pentru scenariul P2P cu aplicație separată de mobile banking, printr-o aplicație mobilă (Android și iOS) pentru persoane fizice, obținându-se astfel un ecosistem complet (comercianți + persoane fizice).
. Alternativ, Montran poate oferi un kit de dezvoltare (SDK și consultanță în integrarea lui) ce poate fi integrat în soluția existentă de mobile banking a băncii, oferind astfel clienților persoane fizice funcționalitatea de plată prin RoPay mai repede.
Acest ecosistem are avantajul de a nu necesita nicio integrare cu sistemele existente ale băncii. Integrări opționale sunt posibile dacă se doresc diverse fluxuri adiționale sau automatizări, după necesitatea clientului. Fiecare dintre aceste componente este white-labelled și poate fi personalizată conform cerințelor clientului.
Avantajele soluției Gateway pentru conectivitate la RoPay
. Soluție deja existentă și utilizată în producție
. Implementare rapidă
. Experiență vastă în domeniu
. Montran este furnizorul soluției centrale
Avantaje ale aplicației mobile pentru comercianți pentru conectivitate la RoPay
. Efort de integrare zero sau minim
. Soluție gândită atât pentru comercianți mari, cât și pentru micii comercianți
. Suportă alocarea individuală a unui cont bancar pentru o anumită locație
. Fluxuri care suportă returul de fonduri
. Soluție existentă
. Portalul pentru comercianți poate fi folosit în paralel cu terminalele pentru a gestiona și încasările de pe codurile QR generate și folosite static sau încasările online prin deep link.
“În urma discuțiilor cu băncile din România, am constatat că, pentru majoritatea, o provocare semnificativă este adaptarea aplicațiilor mobile destinate comercianților pentru integrarea cu RoPay. Montran oferă o soluție completă pentru bănci, care include atât un Gateway de Conectivitate la RoPay, cât și o aplicație mobilă pentru comercianți. Datorită experienței vaste a echipei noastre, putem pune această soluție la dispoziția băncilor în aproximativ o lună de la contractare.” – a declarat Irina Cârcu – Director de Vânzări la Montran.
Pe piață există încă bănci care nu au aderat la schema de Plăți Instant, iar o soluție ce integrează toate cele trei componente ar putea reprezenta o opțiune convenabilă pentru băncile care iau în considerare aderarea la schema de Plăți Instant și RoPay.
“Montran colaborează în România cu bănci comerciale mari, precum și cu banci si instituții financiare mai mici, adaptându-ne constant produsele pentru a facilita integrarea, indiferent de dimensiunea și experiența băncii în implementarea de software. Invităm băncile la discuții și prezentări pentru a identifica împreună cea mai simplă metodă de integrare, astfel încât timpul necesar implementării să fie minim, iar costurile cât mai reduse indiferent dacă este vorba doar de aderare la Plăți Instant sau aderare la Plăți Instant și RoPay.” – a mai precizat Irina Cârcu.
_________
Cu o vechime de peste 20 de ani în România și de peste 40 ani la nivel mondial, Montran este lider de piață în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale cât si pentru bănci comerciale. În România Montran a dezvoltat pentru BNR sistemele ReGIS si Safir, iar pentru Transfond sistemele SENT, Plăți Instant și RoPay precum și multe sisteme de conectivitate pentru o parte dintre băncile comerciale.
Peste 100 de bănci comerciale și peste 60 bănci naționale din 70 de țări folosesc sisteme de plăți implementate de Montran. Printre produsele dezvoltate de companie se numără: Global Payments Hub, Payments Gateways, inclusiv pentru Plăți Instant, sisteme de Antifrauda / Limit Management, Plăți SEPA sau de mare valoare, QR Code, Virtual Accounts, Cash Management si Sanctions Screening.
Contact Montran: Irina Cârcu, Director de vânzări România / icarcu@montran.com
www.montran.com +40 (742) 051 676
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: