[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

OVES Enterprise: cererile de digitalizare din partea băncilor au crescut cu peste 50% de la începutul anului. „User interface” și „user experience” se află în topul preocupărilor băncilor.

3 aprilie 2023

Cererile de digitalizare și optimizare a proceselor din partea instituțiilor bancare au crescut cu peste 50%, de la începutul anului, potrivit unei analize OVES Enterprise. Compania estimeaza o dublare a afacerilor în 2023, față de 6 milioane de euro, cât a înregistrat la finalul anului trecut.

„Industria bancară se găsește în fața unor provocări privind optimizarea și diversificarea activităților desfășurate, iar băncile vor investi semnificativ pentru dezvoltarea infrastructurii, răspunzând nevoilor de creștere și așteptărilor clienților.” – potrivit comunicatului.


In ultimul raport al Comitetului Național pentru Supravegherea Macroprudențială, se arata ca băncile din România au bugetat, pentru anul 2021, aproximativ 1 miliard de lei pentru investiții în digitalizare, aproape jumătate din cheltuielile cumulate pentru digitalizare din perioada 2017 – 2020.
Procesul de digitalizare în bănci este, în prezent, accelerat, potrivit OVES Enterprise.

Ritmul de creștere, cu aproximativ 30%, a investițiilor în digitalizare în sectorul bancar se va menține și în 2023, cu o probabilitate foarte mare să accelereze pe final de an. Decidenții din sectorul bancar înțeleg că doar așa pot rămâne competitivi – dacă investesc în plus în digitalizare și optimizarea proceselor. Sectorul bancar are acum oportunitatea să dezvolte produse și servicii inovative, care satisfac nevoie clientului digital”, spune Mihai Filip, CEO OVES Enterprise.

Ce digitalizează băncile
User interface și user experience se află în topul preocupărilor băncilor, majoritatea instituțiilor dorind să îmbunătățească aplicațiile (mobile și desktop), pentru a le face mai atractive, mai intuitive și mai ușor de folosit.

Securitatea este, de asemenea, un subiect aflat în atenția băncilor, acestea căutând noi metode de identificare a vulnerabilităților și de prevenție și limitare a atacurilor cibernetice. Acum se verifică tot mai atent traseul banilor și proveniența acestora, mai ales în contextul războiului din Ucraina. Iar băncile încearcă, cu succes, folosirea tehnologiei blockchain în realizarea plăților, din motive de privacy, siguranță și eficiență.

Adițional, băncile investesc în dezvoltarea de noi aplicații ce permit transferuri mai rapide de bani.
De asemenea, băncile au început să îmbunătățească și partea de consultanță și acordarea de credite online cu ajutorul AI-ului.

_____________

OVES Enterprise este o companie românească de dezvoltare de software, înființată în 2015 la Cluj-Napoca. Începând cu anul 2019, strategia OVES a inclus oferirea de servicii mai complexe de software development pentru proiecte din zona automotive, eCommerce, fintech, telecom, instituții guvernamentale internaționale etc., compania devenind partener tehnologic pentru proiecte complexe și sofisticate din punct de vedere tehnologic. În prezent, 80% din cifra de afaceri a companiei este generată de proiecte din afara României, ce integrează tehnologii noi din sfera inteligenței artificiale şi big data. OVES Enterprise are, în prezent, aproape 200 de angajați și colaboratori și birouri în România, Germania, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?