OTP Bank România anunta lansarea unui nou instrument de suport și comunicare, chatbot-ul Octavian, „care oferă informații personalizate în contextul actual, dar și îndrumare pentru cei care doresc să opteze pentru măsura suspendării ratelor.”, potrivit comunicatului.
”Chatbot-ul Octavian, care acționează ca un agent uman, răspunde instant și oferă o interacțiune personalizată, 24 de ore din 24”, au declarat reprezentanții OTP Bank.
Accesând website-ul bancii, clienții pot să dispună rapid de informații despre produsele digitale OTPDirekt sau OTPay, despre sucursale și agenții sau să beneficieze de consiliere pentru completarea formularului de suspendare a ratelor.
Robot software și pentru procesarea solicitărilor online de suspendare a ratelor
În urmă cu câteva săptămâni, banca a pus în producție primul său robot software care ajută la procesarea solicitărilor de amânare a ratelor trimise online de către clienți.
Robotul este creat utilizând tehnologia RPA (Robotizarea Automatizării Proceselor) și folosește o platformă UiPath, lider în automatizarea proceselor robotizate.
„RPA permite automatizarea unui proces de business, din care este eliminată eroarea umană și care rezolvă operațiuni, iar robotul nostru efectuează sarcini precum: sortarea și procesarea e-mailurilor primite, validarea datelor trimise cu cele din sistemele băncii, trimiteri SMS de validare a cererii și interpretarea răspunsurilor acestora.”, a mai precizat banca.
„Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”