[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Orange Money a ajuns la aproximativ 140.000 de clienti, care tranzactioneaza pe card peste media pietei

7 iunie 2019

După ce a lansat cardul de debit atașat contului digital, Orange Money se pregătește să să ofere clienților și produse de finanțare pe termen scurt, potrivit financialintelligence.ro. Haris Hanif, CEO-ul Orange Money, consideră că România, o piață care încă folosește 80% cash pentru plăți, este pregătită pentru trecerea la serviciile financiare digitale și le adoptă într-un ritm tot mai rapid.

In acest sens a folosit ca exemplu migrarea populatiei in ultimii ani catre serviciile bancare la distanta. „În prezent, aproximativ 40% din clienții băncilor folosesc online banking. În 2017, nu prea departe, această cifră era la 15%. Utilizarea serviciului a crescut cu peste 100%. Este un salt uriaș.”, a spus Hanif.

Din oferta Orange Money, produsul preferat de cei aproximativ 140.000 de clienti este cardul, spune CEO-ul companiei.

„Să fiu sincer, sunt surprins de rata de activare pe care o avem la cardurile de debit. Este de 3-4 ori mai mare decât estimările noastre din planul de afaceri. Dacă ne uităm la numărul de tranzacții pe client, suntem peste piață. Dacă, pe piață, media este de 5-6 tranzacții pe lună, noi avem 9-10 tranzacții. Dacă pe piață 78% din tranzacții sunt contactless, la noi, 95% sunt contactless. Valoarea media a tranzacțiilor este, de asemenea, peste media pieței.”

Evolutia comportamentului clientilor din ultimii doi ani il face pe managerul Orage Money sa creada ca românii adoptă serviciile mobile mai repede decât cei din alte țări.

„Este una dintre țările cu cea mai mare creștere în ceea ce privește plățile contactless. Surprinzător, este în linie cu țările scandinave. Obiceiurile consumatorilor în ce privește serviciile financiare din România sunt similare celor din Danemarca, Suedia și așa mai departe. Este o realizare foarte mare!”

In acest context, planurile de viitor ale companiei sunt ambitioase. Despre Apple Pay spune ca „Suntem gata, sperăm să avem lansarea în curând.

Legat de open banking, Hanis spune ca noua directiva europeana revizuita a serviciilor de plata (PSD2) va deschide noi oportunitati, „în special pentru companii ca a noastră”.

„Clienții vor putea să își urmărească de pe o singură aplicație conturile la toate băncile. Asta se va întâmpla în septembrie.” a precizat Hanif.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?