[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Oracle Top 10 Predictii despre Cloud: „aproximativ 90% dintre companii vor utiliza o singura platforma de identitate care sa uneasca centrul de date si cloud-ul pana in 2025”

17 aprilie 2019

Oracle a găzduit la București în cadrul ARCUB, evenimentul „Oracle Cloud Day” parte din seria de conferințe internaționale dedicate comunităților locale de business si IT&C. Sub motto-ul „Viitorul tău se desfășoară în cloud”, conferința a reunit lideri din mediul de afaceri, din diverse industrii, precum și experți în tehnologie care au împărtășit cu participanții perspectivele lor asupra modului în care noile tehnologii influențează succesul în afaceri.

„Chiar dacă România s-ar putea poziționa în urma țărilor din Europa de Vest în ceea ce privește utilizarea cloud-ului, cu toate acestea, ratele de adopție variază mult în funcție de sectoarele de activitate, și există deja numeroase companii din România care înțeleg nevoia și avantajele tehnologiei cloud, precum și a altor tehnologii emergente. Domeniul IT-ului, al telecomunicațiilor si al finanțelor sunt mereu deschise către noile tehnologii iar companiile, cum ar fi cele de retail online și care oferă servicii digitale folosesc deja cele mai noi inovații. Tehnologia cloud le oferă acces la inovație independent de țara sau locația lor „, a explicat Sorin Mîndruțescu, Country Leader pentru Oracle România, în cadrul Oracle Cloud Day.


Cu ocazia evenimentului Oracle Cloud Day la București a fost lansat raportul „Top 10 predicții despre cloud în 2019”, pe care le prezentam in continuare.

Cum va arăta lumea IT a companiilor în 2025, pe măsură ce adoptarea serviciilor cloud este în creștere?

Predicția nr. 1

Furnizorii de cloud din a doua generație vor înlocui integral centrul de date.
Există un număr aproape nelimitat de moduri de utilizare a cloud-ului. Dar, indiferent de cum începe călătoria, toate căile conduc în cele din urmă către aceeași destinație – gestionarea întregii companii în cloud. Înlocuirea totală a centrului de date este posibilă numai atunci când soluțiile cloud sunt oferite la cel puțin același nivel de fiabilitate și performanță precum tehnologia din centrul de date.

Cloud-urile din generația a doua permit volume de lucru foarte complexe și gestiunea de sisteme critice. Acestea furnizează garanții mai bune pentru securitate, continuitate, control și eficiență a costurilor. În cele din urmă, organizațiile IT vor dobândi încrederea și capabilitățile necesare pentru a se baza integral pe cloud pentru operațiile lor critice.

Predicția nr. 2

Aproape 80% din volumul de lucru (inclusiv pentru sistemele critice) al companiilor se va muta în cloud. Suntem acum într-o epocă de coexistență între centrele de date private, mediile de gestionare a cloud-urilor și cloud-urile în sistem public cu autoservire. În prezent, companiile consumă aproape în totalitate resursele cloud-ului în sistem public, iar volumul de muncă critic de atingere al misiunii companiei reprezintă o parte din ce în ce mai mare a acestui consum.

Aplicațiile esențiale care nu-și pot permite să suporte orice timp de inactivitate, părăsesc centrul de date al companiei. Considerațiile de mutarea a tuturor volumelor critice de lucru în cloud provin din flexibilitatea, fiabilitatea și capacitățile de performanță ale acestuia.

Predicția nr. 3

Toate aplicațiile vor încorpora AI – continuând distanțarea de aplicațiile tradiționale.
Astăzi, colectăm mai multe date decât oricând. Când sunt utilizate în mod inteligent, aceste date ne optimizează procesele și ne oferă cunoștințele necesare pentru a lucra mai rapid, eficient și flexibil. AI a dat nastere unei noi categorii de aplicații – acea categorie care se îmbunătățește și se adaptează continuu la condițiile din jur.

Indiferent dacă AI este un algoritm sofisticat bazat pe învățare aprofundată care poate analiza calitatea produselor sau o nouă paradigmă cognitivă de implicare a utilizatorilor prin vorbire, vizual, gest sau atingere, anticipăm că aceasta va sta la baza tuturor aplicațiilor din generația următoare.

Predicția nr. 4

AI și tehnologiile emergente ne vor dubla productivitatea.

Pe măsură ce volumul și complexitatea datelor disponibile pentru companii cresc, inteligența artificială (AI) va deveni mai bună în luarea deciziilor – aceasta evoluează dintr-o tehnologie folosită pentru a reduce efortul uman în ceva care poate reduce într-adevăr limitările de procesare umană. Acest tip de automatizare nu va înlocui toate joburile, ci va inventa altele noi.

Acest lucru permite companiilor să reducă costurile de întreținere și timpul pentru a-și îndeplini sarcinile, astfel se vor crea noi locuri de muncă cu valoare adăugată mai mare și a unor noi modele de lucru. Noi anticipăm că, până în 2025, câștigurile de productivitate furnizate de AI și tehnologiile emergente s-ar putea dubla comparativ cu operațiunile din prezent.

Predicția nr. 5

85% dintre interacțiunile cu clienții vor fi automatizate.

Astăzi, 89% dintre utilizatori folosesc asistenți vocali pentru serviciul de relații cu clienții, iar 69% din functiile companiei dedicate relațiilor cu clienții folosesc asistenți digitali pentru o disponibilitate permanentă de oriunde. Această răspandire pe scară largă a făcut trecerea rapidă a automatizarii de la ceva opțional către o asteptare minimă a clienților în aproape toate piețele.

Cu ajutorul Analizelor AI – care ajută la înțelegerea nevoile clienților, IoT – pentru aduce clienții mai aproape de companii, si a Asistenților digitali – care oferă experiențe digitale “umanizate”, automatizarea relațiilor cu clienții va fi extrem de comună în 2025. Noi anticipăm că 85% din toate interacțiunile vor fi automatizate.

Predicția nr. 6

Comunitatea dezvoltatorilor de software se va extinde de 10 ori, iar productivitatea va crește cu 400%.

În ciuda creșterii uriașe a numărului de dezvoltatori de software, cererea de aplicații continuă să depășească oferta de dezvoltatori instruiți. Între 2012 și 2018, GitHub a trecut de la 5 milioane la 31 de milioane de utilizatori, dar chiar și acest nivel de creștere a numărului de utilizatori nu a fost suficient pentru a ține pasul cu creșterea cererii de competențe tehnice moderne.

Ultimele inovații includ o abordare vizuală „”no-code”” a dezvoltării. Dezvoltatorii nonprofesionali pot să contribuie la furnizarea aplicații, și chiar experții în diferite domenii funcționale pot să înceapă să-și construiască propriile soluții. Automatizarea va duce acest lucru la nivelul următor.

Dezvoltatorii de software vor putea lucra folosind gesturi și conversații. Cu aceste noi instrumente, 2025 va vedea o comunitate mai mare ca niciodată de dezvoltatori decât – și această comunitate va fi mult mai eficientă, datorită experiențelor captivante de dezvoltare, bazate pe AI.”

Predicția nr. 7

Mai mult de 50% din date vor fi gestionate în mod autonom.

Motivația de a oferi disponibilitate maximă și de a ne proteja sistemele tehnologice nu a fost niciodată mai mare. Primul pas pentru a asigura o disponibilitate mai mare este eliminarea unui set mare de activități de întreținere, cum ar fi patch-uri, actualizări și modernizări în timp ce sistemul funcționează. Pentru companiile mici cu idei mari (și companiile mari cu idei experimentale), autonomia va deveni un factor crucial pentru continuitatea afacerii și reducerea costurile operaționale.

Predicția nr. 8

Aproximativ 90% dintre companii vor utiliza o singură platformă de identitate care să unească centrul de date și cloud-ul până în 2025.

Raportul „”Oracle and KPMG Cloud Threat Report, 2019″” a scos în evidență că o provocare importantă pentru identitate și acces cu care organizațiile se confruntă astazi este folosirea a multiple platforme de provizionare a identitații, atât tradiționale, cât și în cloud. Organizațiile încep de acum să utilizeze tehnologii pentru gestionarea identității și accesului (IAM) care adresează cloud-ul hibrid și oferă posibilitatea de a furniza o identitate unificată care acoperă toate aplicațiile și serviciile.

Predicția nr. 9

Numărul evenimentelor de securitate va crește de 100 de ori, iar automatizarea va deveni cel mai fiabil mod de prevenire, detectare și atenuare a amenințărilor. În fiecare zi, organizațiile de astăzi se confruntă cu un număr copleșitor de evenimente legate de securitate. Cum pot echipele de securitate să identifice amenințările reale? Până în 2025, traficul rău intenționat va utiliza AI pentru a se ascunde în interiorul traficului obișnuit și legitim.

Noi anticipăm că în viitor, organizațiile vor trebui să utilizeze soluții de AI bazate pe cloud pentru a veni în întâmpinarea acestor amenințări. Pentru companii, cea mai eficientă modalitate de a învinge o rețea automată de atacatori este să transfere analiza în masă a evenimentelor către platforme inteligente de analiză bazate pe AI, care adresează întregul domeniu IT al companiei.

Predicția nr.10

Aproximativ 70% din funcțiile IT vor fi complet automatizate.

În fiecare an, miliarde de ore de lucru sunt folosite pentru îndeplinirea sarcinilor IT de rutină, dar extrem de complexe. Aceste sarcini ocupă o mare parte a timpulu în IT, făcându-le un obiectiv perfect pentru automatizare. Până în 2025, gestionarea automată a ciclului de viață a software-ului și hardware-ului va reprezenta o regulă. Pentru companiile care funcționează în întregime în cloud, acest lucru va fi de neprețuit. Companiile vor avea un volum imens de resurse care pot fi realocate proiectelor de inovare și transformării digitale.

Pentru mai multe detalii și resurse, consultați Oracle’s Top 10 Cloud Predictions 2019

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?