[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Optimus, compania care isi propune sa devina cel mai important consultant financiar de pe piata locala, folosind robotii, a fost selectata in finala competitiei fintech de la Gala NOCASH

18 aprilie 2019

Cel mai recent startup selectat in competitia fintech din cadrul Galei NOCASH este OPTIMUS, companie ce foloseste solutii de „robo advisory” in procesul de consiliere financiara, „pentru o crestere sistematica a averii”, dupa cum precizeaza compania. OPTIMUS este o Societate de Servicii de Intermediere Financiară, in curs de autorizare de catre Autoritatea de Supraveghere Financiară din România. In acest moment au fost selectate 10 companii, competitia urmand a se desfasura in data de 9 mai, la Teatrul National din Bucuresti, incepand cu orele 17.30.

Aversiunea la risc este un comportament natural. Misiunea OPTIMUS este „de a oferi o soluție OPTIMĂ de administrare a riscurilor asociate oricărei decizii investiționale combinând cunostintele economice tradiționale cu cele ale finanțelor comportamentale.”


„OPTIMUS va fi, probabil, cel mai important consultant financiar independent de pe piața locală.”, spune Sorin Mititelu, actionar semnificativ, Presedinte CA si Director General al companiei.

„Oferim servicii de consiliere financiară inteligente și eficiente din punctul de vedere al administrării riscurilor de investire, cu acces la toate clasele de active financiare disponibile pe piața locală, printr-un singur produs, ce combină fonduri deschise ce sunt distribuite în România. Segmentul tinta este reprezentat de cei 1% din populație ce deține, probabil, 40% din activele financiare din România, ce au o valoare totală de 100 miliarde euro.”, a mai precizat Mititelu.

Sunt acceptati doar cetățenii români, în cazul în care înrolarea lor se efectuează prin intermediul platformei on-line, rezidenți fiscali in România, care au cont bancar; verificarea si cunoasterea clientelei se realizează prin efectuarea unei tranzacții cu cardul bancar.

Pentru ca riscul este perceput si acceptat in mod diferit de fiecare dintre noi, Optimus ajuta clientul sa afle nivelul tolerantei sale la risc in urma unui test pe care il poate face in maxim 10 minute.

„Practic, clientul intra pe site-ul Optimus unde sunt prezentate detalii despre oamenii, viziune si valori, despre ce inseamna robo advisory … de fapt, afla tot ce il intereseaza. Clientul primeste Raportul de evaluare a tolerantei sale la risc si o Oferta personalizata indicativa. Chatbot-ul este locul unde Clientul discuta cu Optimus. Desigur, nu este o discutie face-to-face, dar il ajuta sa isi deschida contul. Prin robo-advisory, clientul practic, nu are nevoie de alt consultant,de un agent sau de un alt broker!”, precizeaza Mititelu.

Dupa ce a fost inrolat si a devenit clientul sau, Optimus ofera acces clientului la informatii despre contul sau, in orice moment si de oriunde. Clientul trebuie doar sa intre pe platforma de pe desktop, laptop sau telefonul mobil.

Obiectivele companiei sunt atragerea a 5.000 de clienți, în 3 ani de la lansare si o cota de 1% pe piata fondurilor deschise de investitii din Romania, dupa 5 ani de activitate.
Mititelul isi doreste ca Optimus sa devina compania cu cea mai mare cota pe piata conturilor individuale administrate discretionar din Romania, in maxim 3 ani, atingerea break-even point din punct de vedere rezultatului financiar, urmand a se realiza dupa maxim un an de la lansare.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?