[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Optimizarea vitezei de încărcare sub pragul de 4 secunde poate duce la dublarea ratei de conversie a unui magazin online

30 mai 2016

Agenţia de marketing online Today’s a realizat o analiză a 556 de magazine online din România pentru a vedea câte oferă platforme optimizate pentru dispozitive mobile și care este timpul mediu de încărcare a paginilor web. În analiza sa, agenția a folosit trei parametri contorizați prin instrumentele de analiză Page Speed Insights (oferă o notă magazinului în funcţie de optimizarea pentru dispozitivele de pe care e accesat), Mobile Test Tool (analizează dacă magazinul online este sau nu mobile friendly), ambele dezvoltate de Google, şi Pingdom (analizează timpul de încărcare a site-urilor).

Analiza arată că viteza medie de încărcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totuși, cele mai mari şi mai cunoscute magazine online din România au o viteză medie de încărcare între 3 și 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin să se încarce în maximum două secunde.

Din magazinele româneşti analizate, doar 13,12% se încarcă în mai puţin de 2,5 secunde, în vreme ce viteza medie europeană de încărcare a magazinelor online este de 4 – 5 secunde. România ajunge astfel sub media din Europa. Spre comparație, site-ul amazon.com – cel mai mare magazin online din Statele Unite ale Americii – se încarcă în 2,16 secunde.

Acest lucru este esenţial pentru că timpul scurt de încărcare al unui website are un impact major asupra unui business online, iar managerii magazinelor ar trebui să ţină cont de el, pentru a nu determina utilizatorii să părăsească site-ul.

„Din experiența noastră, o optimizare a vitezei de încărcare sub pragul de 4 secunde poate duce chiar și la o dublare a ratei de conversie a unui magazin online… Specialiști internaționali în online marketing au observat o legătură strânsă între creșterea vânzărilor online și scăderea timpului de încărcare a unei pagini. Amazon, de exemplu, a descoperit că o întârziere a încărcării și cu 100 de milisecunde duce la o scădere a vânzărilor cu 1%. Iar Google și Microsoft pentru motorul de căutare Bing au observat că veniturile din publicitate scad cu 4,3% pentru fiecare două secunde întârziere“, a declarat Marius Lăzărescu (foto), fondator Today’s.

Cum se prezintă comerțul online din România pe mobil
Analiza mai arată un aspect interesant şi atrage atenţia că 38% din magazinele online observate nu sunt mobile responsive. Această lipsă devine o problemă tot mai mare, deoarece la nivel global sunt mai mulţi utilizatori de internet pe mobil decât cei de pe desktop.

Cifrele Today’s arată că între 20 şi 30% dintre clienți vin de pe mobile, iar dacă site-urile nu oferă o experiență de utilizare bună, impactul este foarte mare şi se pierd potențiali clienţi. Folosind instrumentul Mobile Test Tool oferit de Google, nota medie primită de site-uri pentru optimizarea pentru mobil este de 56/100, pe când pentru desktop este de 65/100. Comparativ, magazinele online de top din România au un scor de aproximativ 45/100 şi 65/100 pe desktop.

Lista sfaturilor Today’s pentru sporirea vitezei de încărcare şi pentru eficientizarea navigării de pe mobile începe cu optimizarea imaginilor, deoarece în peste 80% din cazuri viteza scăzută de încărcare este din cauza imaginilor prea mari. Magazinele online trebuie să furnizeze imaginile la o calitate bună, dar în acelaşi timp să nu îngreuneze încărcarea, suprasolicitând serverul.

Apoi, funcţiile de navigare pe site trebuie să fie intuitive, iar pe dispozitive mobile toate butoanele şi link-urile care trimit în altă parte în site trebuie să fie mari, astfel încât să se poată naviga uşor. Este recomandată plasarea codurilor de tip javascript în partea de jos a paginii, pentru a nu afecta viteza de încărcare și este indicată folosirea metodelor de compresie acceptate de browserele moderne, care facilitează încărcarea.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?